Undrens tid

Sparks, Nicholas

| 2008

A WALK TO REMEMBERBeaufort, North Carolina 1958. Landon Carter är 17 år, ganska oansvarig och med i skolans innegäng. Han har dejtat mer än en tjej och till och med trott att han varit kär. Landon och hans kompisar har bara förakt till övers för Jamie, baptistpastorns dotter, som de brukar driva med. När Jamie och Landon får huvudrollerna i skolans årliga pjäs kunde han aldrig föreställa sig att mötet med henne skulle förändra hans liv för evigt. Men Jamie bär på en mörk hemlighet...Ibland stöter man på en bok som är något utöver det vanliga Man läser och häpnar över skatten som gömmer sig bland sidorna. Nicholas Sparks Undrens tid är en sådan bok Den är rörande och medryckande en bok man inte glömmer. - Sunday New York PostEn ömsint och klassisk kärlekshistoria som påminner oss om vilken kraft kärleken kan ha. - RapportEn mycket gripande bok - Womens Own

Pernilla Eriksson

2013-02-01

Rätt tråkig, filmen är bättre.

Ellenor Larsson

2012-07-10

En underbar bok. Synd att den var så kort.

Frida Gustavsson

2012-01-23

Alldeles för sentimental för min smak.

Jag bara älskar denna bok och jag gillade även filmen.
=)

Michael X

2011-08-06

En ungdomsbok - med det gamla romantiska/sentimentala temat: pojke blir förälskad i dödligt sjuk flicka... En svag 3:a

Erika Häggman

2011-01-26

Jag älskar A walk to remember, Filmen är den bästa filmen som någonsin gjorts enligt mig och den är s berörande. Därför blev jag kort sagt lite besviken på boken. Dåligt översatt och allt fick för fort, jag saknade situationer i filmen.

Janna Vestberg

2010-06-30

Helt underbar! Fast jag hade sett filmen många gånger innan jag läste boken så grät jag ändå flera gånger under läsandets gång.

ly igano

2010-04-18

" First you will smile and then you will cry"

Linda Fedko

2010-03-24

Filmen är lite bättre än boken. Jamie visar styrka att gå igenom livet med tro, hopp och kärlek. En vackert skriven bok.