Undertryck

Lindroth, Niklas

| 2015

Är du beredd att möta ditt inre jag, öga mot öga?Adam Berg lever i spillrorna efter en dödsolycka som splittrade familjen. Han går till psykolog, äter tysta middagar hos föräldrarna och försöker behålla jobbet som gymnasielärare. Endast nätterna ger lättnad, där finns en värld han kan kontrollera.När Adam träffar sömnforskaren Herman Wiesler förändras allt. Med hjälp av en experimentell drog dras han allt längre in i sökandet efter förlåtelse ? och djupare ner i sig själv. Adams jakt sätter igång en serie oförklarliga händelser och förvandlas snart till en flykt från något mer än bara de mörka minnena som förföljer honom. Kommer han att överleva resan han har påbörjat?Undertryck är den första delen i en trilogi som tar med läsaren på en suggestiv upptäcktsfärd ned i vår djupaste medvetandevärld ? en plats som kanske borde lämnas ostörd. För allas skull.

Den här boken har varit ett riktigt dåligt samvete i ett par år nu. Trots att jag verkligen ville läsa den när jag fick den. Och trots att den handlar om ett ämne som jag tycker är fascinerande; drömmar och vad de egentligen är. Eller så kanske det är just därför den förblivit oläst så länge. Det här är en kuslig bok. Läs mer på min blogg

Hans Persson

2017-10-30

Om sorgearbete, undantryckta obearbetade upplevelser och försoning. Kittlande tankar om det kollektiva medvetandet. Väl uppbyggda karaktärer och lagom mycket information om dem, utan att skriva läsaren på näsan. Boken bjöd på en hel del spänning och några tårar på slutet. Läste ut den på några timmar.

Marianne Skoglund

2017-07-19

Tappade lite mot slutet, tyckte jag, men innan dess var det förvånansvärt bra för att vara av svenskt märke.

Leffe Delo

2015-10-01

Väldigt bra skriven och spännande. Dessutom tar den upp det undermedvetna med en twist. Läs den!

Caroline L Jensen

2015-10-01

En av årets bästa psykologiska thrillers. Helt klart.