Underströmmar

Widholm, Annika

När Sandra kommer till förskolan för att hämta sina båda barn är de inte där. Först tror hon att det har blivit ett missförstånd. Men när hon inte lyckas få tag på sin man Elias, eller någon annan som vet var hennes barn är, växer paniken och hon kontaktar polisen. Kan Elias ha lämnat henne utan förvarning och tagit med sig barnen? Eller har familjen utsatts för ett brott? Kanske som en fruktansvärd hämnd för något Sandra har gjort. Gradvis går den svåra sanningen upp för henne ? att hon själv på något sätt är orsak till att barnen är borta. Annika Widholms psykologiska thriller ?Underströmmar? rör vid många människors värsta mardröm.

Carolina Svensson

2021-06-22

Mycket bra thriller som kryper in under skinnet!
Denna thrillern var mycket bra! Lättläst med bra flyt i boken och det går inte att sluta läsa!

Endast 135 sidor så du kan läsa den på samma dag, så du slipper ligga sömnlös.

Jag älskar psykologiska thrillers och har även läst Yrsel av Annika Widholm som var fantastiskt bra och spännande!

Underströmmar är en riktig bladvändare och ju längre in i boken man kommer så måste man bara veta vad det är som har hänt och hur den kommer att sluta!

Handlar om en vanlig familj med 2 barn och boken inleds med att Sandra kommer till förskolan för att hämta sina barn, då är dom inte där.
Sandra antar att pappa Elias redan har hämtat dem men får inte tag på honom direkt. ..den spännande fortsättningen avslöjar jag inte här....Läs den! Du blir inte besviken!

2019-10-10

Det här är den andra boken som jag läser av författaren Annika Widholm. Den första boken heter Yrsel, och jag tyckte att den var riktigt bra.

Och jag tyckte även att den här boken, Underströmmar, var lika bra.

Boken Underströmmar en är kortroman, en psykologisk thriller, som är både spännande, berörande och oförutsägbar.

Rekommenderas.

Cecilia Olsson

2019-08-11

Spännande psykologisk thriller om en kvinna vars barn försvinner från dagis.

Evasbokhylla

2018-12-04

En kortroman som var riktigt spännande och tog slut väldigt snabbt

Nääääää

Att ens barn försvinner och att man inte vet var de är, måste verkligen vara en av de allra vanligaste mardrömmarna för en förälder. Annika Widholms kortroman är gripande från första stund. Man tror att det ska handla om en överarbetad socialarbetare vars barn försvinner, men det är många vändningar som håller igång det hela.

Under de knappa två timmarna som ljudboken håller på (om man lyssnar på normal hastighet, själv ville jag ha den i 1,5x hastigheten för att det skulle fungera för mig) växlar det mellan nutid och dåtid. Från nu när Sandra är överarbetad och stressad med konstant huvudvärk och från då när hon och Elias var nykära och pratade om att skaffa familj. Slutet var både oväntat och väntat, i alla fall efter en bit in i berättelsen tycker jag, men det är ändå snyggt gjort.

Uppläsaren passar, och gör inte så många krusiduller med rösten, vilket passar den här boken alldeles utmärkt. Hade det varit en längre inläsning hade jag kanske stört mig, men i den här är det nog få personer för att det inte ska göra så mycket.

Jag känner med Sandra, och fastnar för henne medan jag tänker att Elias nog är ganska jobbig. Jag vill så gärna att Adrian och Tuva ska hittas och lever mig in i det väldigt mycket. Det är som att jag har hållit andan under hela boken när slutet kommer, och det är ju ett gott betyg om något.

Suggestiv, skrämmande och fängslande!