Underneath it all

Lords, Traci

| 2003

The former adult film star discusses the painful events of her childhood that prompted her to run away, tracing her descent into addiction, her work as an underage porn actress, and her decision to start over in mainstream film.

2016-06-26

Nyttigt att läsa in sig på Lords livsöde även om det gör ont. Jag funderade mycket över hur många det finns som lever på att utnyttja andra människor, och som heller inte drar sig för att utnyttja barn. Härligt att historian vänder i alla fall - Lords är otroligt stark och beundransvärd.

Izabela Horn

2014-12-04

Det är alltid inspirerande att läsa självbiografiska böcker där människor berättar hur de har lyckats vända sitt liv. Men det finns väldigt många böcker som liknar nattens Barn så Tracy Lords historia är inte tillräckligt annorlunda än många andra som jag har läst om .

Maria Blomkvist

2013-12-31

Vilket tycka-synd-om, självglorifierande trams.

Lars Willfors

2013-08-01

Vilken sorglig smörja detta är. Inte på grund av människoödet som skildras - författaren lyckas inte väcka någon särskild sympati trots katalogen av gräsligheter - utan på grund av det helt andefattiga utförandet. Vad vill man läsa om när man vill läsa om Traci Lords? Jag försäkrar dig att du inte hittar det här. Fegt skräp från självbiografins absoluta källarplan. Undvik.

Jenny Jansson

2013-07-24

Helt klart en läsvärd bok om en sann och hemsk uppväxt som porrstjärna, historien slutar iaf lyckligt!!

Emma Westberg

2012-09-13

Saknar substans. Intressant i början, men övergår sen till att låta som en resumé för en jobbansökan.

Helena Karlsson

2012-03-22

Alltid intressant att läsa om kända personer i förhoppning om att lära känna personen bakom tidningsrubrikerna. Helt ok "skvallerbok" men ingen som gjorde något bestående avtryck.

Klara Antonsson

2012-01-21

KASS!!

Lars Andersson

2011-05-16

Den här boken och huvudpersonen fastnade jag för och tyckte om.

Nja... Den är okej men på gränsen till bra. Riktigt spännande på vissa ställen MEN inte inte tillräckligt. Jag tycker att denna liksom "att älska som en porrstjärna" blir för mycket. Det känns som att dessa porrstjärna desperat vill att man ska se dem som överlevare, så pass desperat att det blir snyftande och tjatigt på flera ställen. Ingen bok jag skulle rekommendera.

2010-07-25

Inte bra. Den här läste jag inte ut.

annika åberg

2010-06-20

Intressant men hemsk bok om hur Traci Lords (porrdrottningen) "skapades" genom en otrygg uppväxt full av övergrepp

En bok som jag tyckte var intressant. Fastnar ofta för denna typ av böcker. Varför någon gör saker som man själv aldrig kunnat tänka sig!!

Kristina Sund

2009-07-09

Intressant beskrivning av porrindustrins baksida. Svag fyra.