Underfors

Underforsr urban fantasy avMaria Turtschaninoff, en av Finlands frmsta fantasyfrfattare. Romanen, som utgavs frsta gngen 2010, grver sig ner under Helsingfors gatstenar och blandar det vardagliga med det vernaturliga. ventyret fr sin brjan nr Alva trffar den oemotstndliga Nide i svart lderkappa. Han lockar henne och Joel med sig till en vrld som ruvar p faror, frmgor och begr ur det frflutna. Tillsammans mste hgstadieeleverna uppbda varje uns av styrka och skicklighet fr att verleva. Nu som ljudbok, inlst av frfattaren!

Anna-Lotta Jadinge

2012-10-04

Det r en vldig verdrift att pst att jag har lst den hr boken. Jag hann bara lsa 30 sidor innan jag begav mig till min bokcirkeltrff, och dr blev den vederbrligen sgad av flera deltagare. S mitt omdme baserar jag i stort sett p deras kommentarer som kan sammanfattas med: Brjan r bra (och dr hller jag med), men sedan blir det bara fnigare och fnigare, man tror inte p fiktionen och det intressanta anslaget i brjan fljs inte upp.

Linda slund

2012-06-29

Ls den, historien r inte helt unik, men den r faktiskt sknt Neil Gaimansk i berttarstil, med finlandssvensk vokabulr som frstrker frgen. Kommer absolut att lsa mer av Turschaninoff!

Moa Johansson

2012-03-26

Den fr en stark trea eftersom jag tyckte mycket om sjlva historien och karaktrerna, men tyckte att boken kunde vara lite seg ibland.