Underbar och älskad av alla

Haag, Martina

| 2005

"- Allt i min garderob är från 1993, jag har ingen att dela livet med och jag är snart för gammal för att slå igenom som skådis. Jag kommer att bli tvungen att börja jobba som dödgrävare eller nåt som man kan få arbeta med om man inte har någon utbildning. Bergis måste man ha läst 40 poäng förmultning för att få jobba som dödgrävare. Nej, nu får jag sluta negga. Mitt liv är faktiskt jättelyckat. Barnpjäsen med Filuren och Löken är ju ändå ett riktigt skådisjobb även om det inte är på en stor pampig teater. Och vem vet, man kanske kan bli upptäckt? (Eller hur, det är ju jävligt stor chans att Colin Nutley sticker upp mitt i publiken när vi spelar för förstaklassarna i Gustavsbergs-skolan. Och om han nu trots allt skulle göra det så kan han ju inte se mig, för jag har ju den där konstiga hatten över huvudet hela pjäsen. Eller ja, jag kanske kan ta av den i applådtacket.)" Det är något...

Jenny Kallin

2022-12-30

Riktigt kul o h bra. Älskar Martinas böcker!

Jenny Kallin

2022-12-30

Riktigt kul o h bra. Älskar Martinas böcker!

Mimmi Leander

2020-03-28

Längesen jag läste den men skrattade massor!

Sara Eriksson

2018-06-12

jag älskade filmen! boken var rolig ända fram till slutet.. på ett sätt kanske den ändå beskrev bäst hur det hade funkat i verkligheten men på något sätt hade jag ändå velat ha mer förklaringar :)

Ronja Karlsson

2018-01-15

Den här boken har fått dåligt betyg av många men jag tycker den är riktigt rolig. Lättsam underhållning helt enkelt.

Katarina Johansson

2014-03-11

Smårolig, men inte mer.

Linda Dahlhöjd

2013-09-18

Nja... Inte min typ av bok! Jag gillar ju annars Martina Haag och hennes krönikor i bl a Runner's World. Boken var dock lite för förutsägbar och det som skulle vara roligt kändes krystat. Tyvärr!

Lina Josefsson

2012-06-29

Minns att jag verkligen blev positivt överraskad, den är helt enkelt enormt rolig, kunde inte sluta skratta. Få böcker finns som vågar vara roliga!

Johanna Tallroth

2012-04-11

Hilarious!!!

Anna Idrestam

2011-09-23

Nja. Ingen direkt höjdare men det var som jag förväntade mig.

Nina karlsson

2011-03-30

Så dålig att man skämdes å författarens vägnar när man läste den.

S S

2011-02-15

Kan nog klassas som ett av mina sämsta köp....

ellen lingman

2011-02-02

Boken går att läsa och är lätt läst men blir tråkig i vissa partier.

2010-11-04

Slängd! En så usel bok att jag slängde den i soporna.

Mr Roslund

2010-11-01

Dråplig och underhållande. Onödigt abrupt slut, med tanke på tidigare tempo. Lättlyssnad.

Anna Liljeby

2010-10-06

Ingen sensation men bra

Cissi Rosenqvist

2010-09-25

Lättläst och lättsmält. Man skrattar både med henne och åt henne. Jag gillar Martinas böcker.

2010-07-28

Kul för stunden, men blir lite för mycket ibland.

Susanna *

2010-07-12

Kul och lättläst

Joachim Lindberg

2010-04-14

Smårolig, men uselt skriven.

Maria Palm

2010-02-05

Jag håller på att läsa den. Har bara läst lite men jag tycker 2 stjärnor än.

Rebecca Mazur

2010-01-13

Skrattade mig igenom hela boken=) Fantastiskt roligt skriven!

M W

2009-12-01

Helena Eriksson

2009-11-14

Jag kapitulerar inför Haags humor och charm!

2009-11-01

Slängd!
En så usel bok att jag slängde den i soporna. Har annars svårt för att slänga böcker!

Maria Lundin

2009-09-24

Jag blev bara stressad och sur när jag läste den här boken. Hade helt andra förväntningar eftersom Martina verkar vara en väldigt kul person.

Lotta Grafström

2009-08-01

Otrolig rolig, man skrattar högt ..

Elisabeth Svensson

2009-08-01

Mycket besviken då hennes övriga böcker givit mig flera timmar av småleenden och skratt...

Camilla H

2009-07-28

Bra och rolig men lite kort..

Mona Guttke

2009-07-17

Ingen bok med vidare fart och fläng, i mitt tycke fanns ingen spänning men på något vis så hade jag hela tiden känslan av att jag måste få veta slutet.

Anette K

2009-06-18

Slutet måste vara den roligaste hämnden någonsin! :)

sarah björck

2009-06-17

ett gott skratt förlänger livet

Cecilia Johansson

2009-06-14