Under ytan

Packer, Ann

| 2005

En roman om lojalitet och självinsikt och konflikten mellan egna och andras förväntningar på en själv. Och om kärlek. Carrie Bell är tjugotre år och har varit tillsammans med Mike Mayer i åtta år. Ett självklart par i allas ögon, men i bilen på väg mot Clausens Pier och den årliga vårpicknicken med gamla kompisar vill Carrie göra slut på deras relation. Innan hon hinner säga något dyker Mike från piren ner i det oväntat grunda vattnet. På ett ögonblick förändras deras värld. När Mike vaknar upp ur sin koma är han förlamad från midjan och neråt. Han är för alltid rullstolsbunden och Carries stora dilemma är om hon ska stanna kvar hos honom eller gå vidare med sitt eget liv. Efter en sommar med täta sjukhusbesök och dåligt samvete packar Carrie sin bil och utan att berätta för någon åker hon till New York. I New York möter Carrie Kilroy, en vuxen man med stark...

Arberesha Sabani

2017-11-21

En helt okej bok där vi får följa Carrie Bell som är tjugotre år. Även om hon är ung så har hon så många olika tankar om sitt liv och hennes kärleks liv. Boken hade sina stunder där den väckte min uppmärksamhet men jag kände att jag saknade spänningen och bildspråket. Sen så har jag även väldigt svårt för romantiska romaner.

Merja A

2012-11-24

Huvudpersonen slits mellan kärlek och lojalitet. Tillgivenhet och lojalitet känner hon mot sin före detta pojkvän som är rullstolsbunden efter en dykolycka. Dock hade Carrie redan innan olyckan känt att hennes känslor till Mike hade svalnat och hon ville göra slut. En bok om kärlek, vänskap, lojalitet och svåra val i livet.

Carin Lundberg Papp

2012-01-01

Så himla bra. Jag känner hur Carrie slits mellan vad hon borde göra enligt andra och vad hon själv vill.