Under Valntstrdet : goda ider frn vrt kk

Bergenstrm, Fanny

| 2006

Under valntstrdet - en ny stor kokbok av Anna Bergenstrm och Fanny Bergenstrm. Den hr gngen str rvaran i centrum och boken bestr av 18 inspirerande kapitel med mat och desserter frn hela vrlden. Hr finns avsnitt om rter, chili, avokado, pepparrot, vanilj, choklad och mycket mer. Boken innehller ver 400 recept och drygt 300 frgbilder. Hr finns mngder av matider, bde till enkla vardagsmiddagar och strre kalas. I boken finns ocks lite lsning om de olika rvarorna, med kort historik och praktiska tips. Under valntstrdet r en kokbok som kan anvndas r efter r. Den kan bli en ny klassiker vid sidan av tidigare succer som Annas mat, Vinterns goda ting och Krlek, Oliver och Timjan. Anna Bergenstrm r journalist och frfattare till ett femtontal kokbcker. Under mnga r var hon Dagens Nyheters matskribent varje torsdag. Anna Bergenstrm utnmndes...

Katarina Strid

2012-05-03

Jag lskar den hr kokboken!

Fantastiska recept och en rolig present att ge bort!

Helena Wangefjord

2011-10-18

Underbar kokbok, vacker presentbok och perfekt bjudmat!

Malin Nslund

2010-09-20

Underbar gongodis, vackra bilder och skn layout. lskar att ta fram den hr boken och bara titta p bilderna, drmma om vilka recept jag skulle vilja gra och hur maten skulle smaka. En sn dr inspirationsbok som man mste ha ett antal av i recepthyllan. Att jag inte ger den hgsta betyg beror nog mest p att den inte ftt mig att laga s mnga recept nnu och att den blir lite spretig med sin indelning grupperad efter ett antal favorit rvaror.

Maria B Hansson

2010-03-21

Mycket vacker bok, men helt rligt har jag inte lagat s vldigt mycket ur den. Som vanligt teranvnder Fru Bergenstrm mnga recept som terkommer i bok efter bok efter bok...

2010-02-25

Fynd p bokrean 2010! Vacker, inspirerande, smart uppdelad med olika kapitel fr olika rvaror. Det enda minuset var att det inte fanns recept p Turron (spansk mandelnougat), det sg verkligen gott ut p bilden!

Lotta Norn

2010-02-10

Den hr boken finns med p bde kokboks- och gongodislistan. Helt enkelt fr att den inte gr att utesluta p ngon av dom.

Sara Blomquist

2009-07-02

Underbar insperation, men inget fr hungriga utan endast fr njutare av mat, matlagning och lsning.

Johanna Falkered

2009-07-01

Recepten r goda javisst men det r bilderna jag lskar. Eller nej kanske inte dem heller utan prylarna p bilerna, dukningarna, sklar, grenar, ljuslyktor.