Under Valnötsträdet : goda idéer från vårt kök

Bergenström, Fanny

| 2006

Under valnötsträdet - en ny stor kokbok av Anna Bergenström och Fanny Bergenström. Den här gången står råvaran i centrum och boken består av 18 inspirerande kapitel med mat och desserter från hela världen. Här finns avsnitt om örter, chili, avokado, pepparrot, vanilj, choklad och mycket mer. Boken innehller över 400 recept och drygt 300 färgbilder. Här finns mängder av matidéer, både till enkla vardagsmiddagar och större kalas. I boken finns ocks lite läsning om de olika råvarorna, med kort historik och praktiska tips. Under valnötsträdet är en kokbok som kan användas år efter år. Den kan bli en ny klassiker vid sidan av tidigare succéer som Annas mat, Vinterns goda ting och Kärlek, Oliver och Timjan. Anna Bergenström är journalist och författare till ett femtontal kokböcker. Under många år var hon Dagens Nyheters matskribent varje torsdag. Anna Bergenström utnämndes...

Katarina Strid

2012-05-03

Jag älskar den här kokboken!

Fantastiska recept och en rolig present att ge bort!

Helena Wangefjord

2011-10-18

Underbar kokbok, vacker presentbok och perfekt bjudmat!

Malin Näslund

2010-09-20

Underbar ögongodis, vackra bilder och skön layout. Älskar att ta fram den här boken och bara titta på bilderna, drömma om vilka recept jag skulle vilja göra och hur maten skulle smaka. En sån där inspirationsbok som man måste ha ett antal av i recepthyllan. Att jag inte ger den högsta betyg beror nog mest på att den inte fått mig att laga så många recept ännu och att den blir lite spretig med sin indelning grupperad efter ett antal favorit råvaror.

Maria B Hansson

2010-03-21

Mycket vacker bok, men helt ärligt har jag inte lagat så väldigt mycket ur den. Som vanligt återanvänder Fru Bergenström många recept som återkommer i bok efter bok efter bok...

2010-02-25

Fynd på bokrean 2010! Vacker, inspirerande, smart uppdelad med olika kapitel för olika råvaror. Det enda minuset var att det inte fanns recept på Turron (spansk mandelnougat), det såg verkligen gott ut på bilden!

Lotta Norén

2010-02-10

Den här boken finns med på både kokboks- och ögongodislistan. Helt enkelt för att den inte går att utesluta på någon av dom.

Sara Blomquist

2009-07-02

Underbar insperation, men inget för hungriga utan endast för njutare av mat, matlagning och läsning.

Johanna Falkered

2009-07-01

Recepten är goda javisst men det är bilderna jag älskar. Eller nej kanske inte dem heller utan prylarna på bilerna, dukningarna, skålar, grenar, ljuslyktor.