Under the skin

Faber, Michel

| 2000

The novel centres around a female character, Isserly, who seems to be obsessed with picking up male hitch-hikers, as long as they are muscular and fit. As the story unfolds, the reader comes to realise that Isserly's motives are rather unusual.

GAG

2018-11-29

Skulle tro att författaren är vegetarian och jag blir djupt berörd, inte minst av de två "mercy/merky" scenerna, eller det "humana" sättet att förvandla levande varelser till kött. Men här finns även utanförskapen, högmod, olika aspekter av skönhet och till och med lite värme. Jag gillar att tempo är lågt, läste det inte alls som spänningsroman, för mig var det mer källa till eftertanke och som sådan funkar det riktigt bra, tyckte jag

Anders Eriksson

2017-02-05

Konceptuellt superintressant men faller i tempot. Långa, intetsägande passager om ingenting alls kunde gott ha skurits bort.

Klinga

2014-03-30

Ännu en gång har jag provat en "spänningsroman". Jag vill att det ska vara spännande men tröttnar alltid. Och det är samma sak här. Jag tror att det är på grund av att språket blir "funktionellt", som en kokbok. Vissa delar måste med så att vi får ett eller flera brott och och en jakt och en upplösning. BT trodde att jag skulle ge 5 i betyg. Jag försökte iaf.

2012-10-12

Obehaglig bok som riktigt kryper under skinnet på läsaren. Tänkvärd och bra skriven

Cecilia Fredriksson

2012-08-17

Riktigt obehaglig från första stund. Nästan toppbetyg! Hade velat fått veta mer....

Josefin Sivertsson

2011-07-05

Otippad, hemsk och härlig! Jag vill rekommendera den till en massa kompisar.

Denna bok gillade jag inte alls, jag tycker bara att den vart för mycket.
Mitt betyg för denna bok blir bara en svag 2a :(

Lotta Berling

2009-11-21

Så bra nästan hela vägen - man vill bara läsa vidare och vidare - men slutet var något otillfredsställande.