Under Londons broar

Moyes, Jojo

Fjortonåriga Sarah lever för sin häst, Boo. Hon har fått den av sin morfar Henry, med en förhoppning om att hon i framtiden ska lyckas komma in på en prestigefylld fransk ridskola och följa i hans fotspår. Men när Henry hamnar på sjukhus får Sarah problem, och plötsligt riskerar hon att mista både Boo och drömmarna om Frankrike. Advokaten Natasha står alltid på de svagas sida. Men i privatlivet är det desto kämpigare: trots att de skilt sig tvingas hon fortfarande dela hus med sin karismatiske exmake Mac. När Sarah dyker upp i Natashas värld bestämmer hon sig för att strunta i alla regler och ta den unga tjejer under sina vingar. Och det beslutet kommer förändra allt i Natashas liv Under Londons broar är ett varmhjärtat äventyr om att välja sin egen väg och sin egen familj. Med sin sedvanliga skarpa blick på kärlek, relationer och det brittiska klassamhället har Jojo Moyes skapat ännu en...

Åter en riktigt bra och fin bok av Jojo Moyes. Den gick inte riktigt att lägga ifrån sig och kommer att hänga med ett tag.
~
En gripande historia där människor utan något direkt gemensamt träffas av en slump och får del i varandras öden.
En fjortonåring flicka och hennes häst får en betydande roll i en advokats liv.
~
I boken skildras verkligen kärleken till ett djur och att inte ge upp det man tror på. Med viljan kan man komma långt.
~
Det som var lite jobbigt i boken var att det var många franska kommentarer utan översättning och har man inte läst franska så är det rätt svårt att förstå. Nu läste jag den norska översättningen av boken det kan ju vara annorlunda i den svenska översättningen.
~
#hestekunstneren #jojomoyes #underlondonsbroar #thehorsedancer #boktips #lästips #bokrecension #recension #gripande #stark #känslosam #bladvändare #bonnierforlag #bonniernorskforlag

Björn Belfrage

2022-08-24

Det är en trevlig berättelse, men alldeles för lång. De andra böckerna av Moyes, som jag läst, var betydligt bättre.

Fin historia men lite långtråkig.

2021-03-26

Nästan en femma. Berörde mig starkt och ofta blev jag galet frustrerad av den bristande kommunikationen mellan karaktärerna. Starkt och vackert.

Katarina Nord

2021-03-14

Sorry. Det märks att det är en tidig bok av Moyes. Den fångar inte mig alls som de andra gjort.

Christina Söder

2021-01-25

Blir aldrig besviken på JoJo Moyes böcker!

2020-12-21

Beskrivs som ett varmhjärtat äventyr och det kan jag hålla med om. Porträttet av Natasha är motstridigt, berättelsen ofta okoncentrerad och överflödig. Men det var trots allt ett spännande läsäventyr som jag njöt av och därför ger en fyra.

Ursula Stålhandske

2020-11-21

Det tog ett litet tag innan jag kom in i denna berättelse ... men sedan gav den det jag hoppas på då jag läser böcker av Jojo Moyes. De rör om inuti; läsupplevelser som leder både till tårar och lyckokänslor. Hon är SÅ bra helt enkelt.

Therese Öhman

2020-11-20

Har läst Jojo Moyes andra böcker som är utgivna på svenska och verkligen uppskattat dem. Men denna blev platt för mig.

Seg, rörig, tråkig och svår att fastna i. Men jag tycker ändå att den är läsvärd för att se hur mycket hon utvecklats som författare sedan denna utgavs.

Eva Pettersson

2020-11-04

Jojo Moyes skriver alltid varma och läsvärda böcker, och jag tyckte mycket om också denna, även om det märks lite grann att detta är en av hennes tidigare böcker. Ibland blir det lite rörigt och på vissa ställen känns det inte riktigt som en trovärdig historia.

Julia Gedin

2020-10-12