Under ingrodda rr

McDermid, Val

| 1998

Tony Hill, expert p grningsmanna-profiler, r tillbaka! Vid sin sida har han en nybildad specialistgrupp av poliser utbildade i att gra psykologiska profiler. Som en vningsuppgift sker de efter samband mellan trettio frsvunna tonrsflickor. En i gruppen hittar ett samband, men spret leder till en av Englands populraste TV-kndisar.

2018-03-31

Det r verkligen ngot med den hr bokserien som fr mig fast frn sida 1 till slut. Jag tycker s mycket om karaktrerna och jag gillar mngfalden. Det r spnnande men man kan inte lita p att det gr bra fr alla inblandade. Framfr allt gillar jag integriteten hos de tv huvudkaraktrerna. De r mnskliga men de gr vad de kan fr att gra ett s bra jobb som mjligt i en vrld dr majoriteten av mnniskor r bekvma.

Hanna Johansson

2016-10-15

Mycket bra, precis som alltid. Trots att jag redan har sett tv-serien, hade jag stor behllning av att ven lsa boken eftersom de inte helt stmmer verens. Spnnande och omjlig att lgga ifrn sig!

Maria Josefsson

2009-08-17

Omlsning av en av mina favoritdekarserier, gav en trea i betyg frsta gngen jag lste just denna del. Jag tycker att frfattaren r skicklig p sitt stt hlla bckerna intressanta genom att byta perspektiv och ndra sin stil ngot. Frsta gngen jag lste denna tyckte jag att den var lite fr spretig i sin handling, som dessutom fokuserade en hel del p kndisskap vilket r ett fenomen jag har ett ganska svalt intresse fr. Vid omlsning tyckte jag nu betydligt bttre om den (kanske fr att jag insg betydelsen av sidospren p ett annat stt), vilket resulterar i en stark (!) trea i betyg.