Under floden - del 3

Prim lever i en fattig by i Laos som tycks vara ljusår ifrån de lockande turistparadisen. Hon har förlorat sina vänner till människohandlare och hennes farfar smugglar vapen. Det tunga försörjningsansvaret i familjen landar på Prims mamma. Hon hjälper amerikanska agenter att söka efter kvarlevor från kriget - något som får överväldigande konsekvenser för alla inblandade. När Prim till slut tvingas lämna hembyn hamnar hon på en uppfostringsläger i norra Thailand, och sedan vidare till Phuket på grund av tsunamin. Det visar sig att paradisets skuggor döljer en mörk värld. En värld som de flesta besökare aldrig får se ... 'Floden' är en serie dokumentära spänningsromaner om semesterparadisens mörka sida. Staffan Nordstrand är en svensk författare från Stockholm. Han arbetade under en längre tid inom byggbranschen och blev år 2005 chef för ett projekt i Thailand. Detta ledde till att han bestämde...

Izabela Horn

2020-05-26

Handling & Tema : 5/5

Karaktärerna: 3/5

Miljöbeskrivning: 3/5

Språk och berättarkonst: 4/5

Helhets betyg : svag 4 av 5 i betyg : Handlingen är jätte bra, beskriver de svåra förhållanden i Asien. Prostitutionen, slaveriet, smuggling och annan kriminalitet. Tyvärr är boken slarvigt skrivet och det drar ner betyget.

Maria Jönsson

2014-05-29

Den här boken hade behövt ett par korrekturläsningar till innan tryckning. Många upprepningar och felaktiga meningsbyggnader. Boken är spännande och har bra driv men det märks att det är en debut. Kanske del 2 och 3 är bättre uppbyggda. Fast jag vet inte om jag kommer att läsa dem då innehållet är tungt och svårt men viktigt.

Helena Almqvist

2013-05-13

Gav upp, är det en fackbok eller en roman? Vet författaren ens det själv? Synd att förstöra en så bra historia som bitvis är otroligt bra

Sandra Katby

2012-11-15

Gripande livsöden, ,en det var allt. boken kändes krystad och språket var tråkigt.

Bok som alla borde läsa

Elin H

2011-11-28

Mycket intressant och viktig bok. Tyvärr tappar den en del på språket och att berättelsen i många fall känns krystad då det är många öden och händelser som ska vävas ihop. Önskar nästan att han skrivit en renodlad faktabok istället. Ämnet är dock såpass viktigt att jag fortfarande rekommenderar boken.

Lena Sletteberg

2011-05-27