Under din hud

Marr, Melissa

| 2009

Sjuttonåriga Leslie är i behov av en nystart i livet. Helt ovetande om oknytten och deras maktspel förälskar hon sig en dag i ett vackert tatueringsmotiv. En tatuering med ögon och vingar, som hon instinktivt känner talar till henne och som hon bara måste ha. Leslie är helt övertygad om att tatueringen kommer att symbolisera de förändringar hon vill uppnå i en tillvaro som hittills varit kantad av en rad jobbiga händelser. Och Leslie får rätt i den bemärkelsen att tatueringen visst innebär förändringar men helt andra och mer omvälvande än hon någonsin i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig. Hon dras in i ett förföriskt maktspel som pågår i älvriket och som är på liv och död. Leslie blir en bricka i ett spel där två män är ohjälpligt bundna till henne. Berusad av lockelse och attraktion dras Leslie djupare in i ett farligt triangeldrama som måste få ett slut. Hennes bästa vän Aislinn...

Börjar intressant men sen... Det här med Irian känns inte övertygande och man tänker bara "vad hände med Niall?" Man anar att det kommer att hända nåt mer senare i serien men andra halvan av romanen var helt enkelt inte underhållande.

Celine Boklus

2012-02-15

jag vet inte, jag tycker inte att den här boken var nån höjadare... Visst den var bra men jag tycker att första boken var så mycket bättre! Första gången jag läste den så läste jag nog lite för snabbt för jag hängde inte med alls. Sen läste jag den en gång till, fast långsammare då... ja, då fattade jag iallafall! Men som sagt den var okej. / En 13-årig boklus

Denna serie gillade jag sådär.
Jag ska nog hoppa över del 3 så nu säger jag tack och adjö till denna serie. :(
Jag hoppas att någon annan gillar den bättre än mig.

Jenny

2010-05-22

känns som lite utav en besvikelse efter den förra boken, känns som om författaren vill att man ständigt ska ändra uppfattning om de olika karaktärerna och det blir helt enkelt lite för mycket. Vissa kapitel tycker jag inte heller är direkt sammanhängande, men det blev något bättre mot slutet. Vet inte om det gjorde någon skillnad att jag läste den här på svenska och den förra på engelska. Men fortfarande intressant, blir en svag fyra.