Ultimatum

de la Motte, Anders

| 2016

WINNER SWEDISH CRIME NOVEL OF THE YEAR. The adrenaline-charged and suspenseful thriller set in a ruthless world where all means are permitted in the fight for power.

2018-05-09

Spännande sträckläsning. Kunde inte lägga ifrån mig boken sista 50 sidorna.

2017-02-08

Välskriven, spännande! Även om intrigen är lite rörig ibland finns det en hel del inslag som ger djup åt personbeskrivningarna. Tar vid där Memorandum slutade i förvirring (hos mig) och rätar upp historien.

J LJ

2017-02-03

För mycket politik för min del, samt att jag trodde Sarac skulle vara huvudperson även i den här boken.
Nej, De la Mottes Geim-trilogi slår dessa med hästlängder.

Marita Ryen

2016-10-18

Spännande hela vägen. Känns som man borde ha uppdaterat sig med boken innan för bästa behållning.

Ulf Pettersson

2016-10-01

mycket spännande bok, bra svenska samt överraskande slut

Michael

Michael

2016-07-15

En polis med minnesförlust försöker lösa ett komplicerat fall där många får sätta livet till.

Björn Math

2016-07-15

Mycket bra. Återigen ett kanonslut.

Katarina Strid

2016-06-13

Slår till med en femma! Den här var bättre än första delen, spännande bladvändare, bra flyt, många överraskningar!
Längtar efter fortsättningen, nyfiken på vad den ska handla om.

Jan Banan

2016-01-27

De la Motte var som bäst i trilogin om HP. Det här är visserligen välskrivet men föga underhållande.

2016-01-25

Betyg: 4,5 av 5.

För knappt två år sedan så läste jag den första boken i den här serien, MemoRandom, och då skrev jag så här:

?Det här är Anders de la Mottes fjärde roman. Och det är den första boken i en kommande serie böcker.

Dom tre tidigare böckerna han har givit ut, är en trilogi, och böckerna heter ?Geim?, ?Buzz?, och ?Bubble?. Jag tyckte mycket, mycket om den boktrilogin, så jag hade höga förväntningar på den här nya boken.

(Här är länkar till mina recensioner av ?Geim?, ?Buzz?, och ?Bubble?).

Den här nya boken, ?MemoRandom?, kändes nästan lite som en fortsättning av trilogin. Inte för att den alls handlade om samma saker, och att det var samma personer. Utan för att det var samma känsla i boken som i dom tidigare böckerna. En känsla som jag tycker mycket om.

Anders de la Motte skriver på ett sätt så att det är oerhört svårt att lägga ifrån sig boken. Ett otroligt högt tempo är det hela tiden, så jag förstår mycket väl att det spelas in en teve-serie baserad på böckerna. För när man läser boken så känns det nästan som om man tittar på en film.

Jag tyckte väldigt mycket om boken, och ser verkligen fram emot att läsa kommande böcker i serien. Och jag rekommenderar verkligen boken till alla som tycker om moderna, snabba, verklighetstrogna, lite våldsamma, lättlästa och spännande kriminalromaner.?

Nu har jag läst den andra boken i serien, UltiMatum, som är en fortsättning på MemoRandom, och jag tyckte precis lika bra om den här boken.

Rekommenderar absolut boken, men jag tycker definitivt att man ska läsa MemoRandom först, för att få störst behållning av både MemoRandom och UltiMatum.

Harriet Axelsson

2016-01-09

Tyckte inte att MemoRandom var värd att läsa. Men den hör fortSättningen har hållit mig uppmärksam och intensivt läsande. Märkligt.

Karin Löfstrand

2015-10-13

151012: Riktigt bra! Spännande och med fängslande konspirationer.