Ugly Love

Hoover, Colleen

| 2014

#1 New York Times bestselling author Colleen Hoover's heart-wrenching love story proves that attraction at first sight can be messy. When Tate Collins meets airline pilot Miles Archer, she doesn't think it's love at first sight. They wouldn't even go so far as to consider themselves friends. The only thing Tate and Miles have in common is an undeniable mutual attraction. Once their desires are out in the open, they realize they have the perfect set-up. He doesn't want love, she doesn't have time for love, so that just leaves the sex. Their arrangement could be surprisingly seamless, as long as Tate can stick to the only two rules Miles has for her. Never ask about the past. Don't expect a future. They think they can handle it, but realize almost immediately they can't handle it at all. Hearts get infiltrated. Promises get broken. Rules get shattered. Love gets...

Underhållande, härlig & gripande!

Sarah

2019-02-01

Gillar boken med den liknar andra på nåt sätt fast med mer sex.. om det är bra eller dålig är ju upp till var o en att bestämma, men jag klarar mig utan snusk i bokform.. (hör hur tråkig jag låter nu)

En bok som får mina tårar att rinna, är så sjukt bra och stört omöjlig att lägga ifrån sig. Smärta, rädsla och en brinnande kärlek som berör en så in i den milda grad. Läs den!!

2018-07-25

Betyg: 4,5 av 5.

Mycket kärlek och mycket sex. Men också en väldig massa humor. Och även en hel del djup, plus gripande och rörande scener. Så skulle jag vilja sammanfatta denna härliga romance av Colleen Hoover.

Colleen Hoover har gett ut ett femtontal böcker i USA. Men Förbannade kärlek är den första boken som har översatts till svenska. I november kommer hennes andra bok ut i Sverige, och den vill jag verkligen läsa.

Jag rekommenderar absolut denna härliga romance-bok, som gav mig både stora leenden men även tårar i ögonen.

Jennie Björklund

2014-10-16

Faktiskt för första gången besviken! Hade hoppats när jag läste om vad den skulle handla om att Colleen skulle våga vara lite mörk, men det här är inte alls en särskilt bra berättelse, jag lär aldrig känna Tate, Miles porträtteras inte särskilt attraktiv heller! Pga att handlingen fram tills twisten inte känns särskilt spännande, så blir vändningen nästan malplace - så oerhört tragisk och otäck! Nej, skulle vilja säga åt Colleen att våga utmana oss som läsare nu, detta kändes som en dussinberättlese! Tyvärr...