Tystnadens historia

Englund, Peter

| 2003

CD-bok Upplsare: Magnus Roosman Speltid: ca 6 tim Inspirerande lyssning om gemets, skruvmejselns, tandborstens historia och om ljuden frr och nu.

Rama Pujara

2020-08-23

Intressant delar av historien som man vanligtvis inte tnker p.

Anders Bck

2014-02-11

Vissa esser var bra, andra hoppade jag ver efter ett par sidor.

Anna Nyman

2012-07-15

Det r smmysigt, bitvis fascinerande och bitvis intressant. Men de olika esserna lyfter inte till en helhet som "Brev frn nollpunkten" gr.

Karl Sandberg

2011-04-02

Tack Peter Englund fr din suverna ess om spekulationsbubblan kring tulpaner i 1600-talets Holland. Bra och ironisk beskrivning av galenskaper som griper oss mnniskor vid oreglerad kapitalism, s vl i historisk och modern tid, Klart lsvrt!

2010-03-03

Det r verkligen en intressant och roande faktasamling, men de massiva trga textmassorna och bristen p stilistisk touch gr att lsningen blir alltfr likt ett uppslagsverk och ett uppslagsverk r det inte. Saknar ven "den lilla mnniskan" och kvinnorna i esserna. Englund beskriver en "Verklig Hjlte" (utan citationstecken!) som en man, p grund av det man behver leva upp till fr att vara en Verklig Hjlte (fortfarande utan citationstecken!)...

Nina Nykvist

2009-07-12

En jttefin bok och lttlst. Ger eftertanke och ett historiskt perspektiv p vardagligheter. En fempongare som jag skulle vilja ha i min egen hylla IRL.

Josefine Larsson

2009-06-30

skn bok att komma tillbaka till d och d och lsa en eller tv uppfriskande historier.