Tyskungen

2016-12-19

lskar Lckberg

Anders And

2015-11-15

En verraskning. Hade lst en av de tv frsta, hll med GW. Lste sen Tyskungen "i brist p bttre" mycket positivt verraskad! Riktigt snyggt ihopsnodd historia, lite lagom familjegulligull, och sprket klart bttre n den frsta jag lste. Har brnt igenom resten av Ericaserien eftert. Men gillade nog den hr bst.

Miss Me Mo

2014-11-19

Min frsta Lckbergbok. Tyckte om den. Spnnsnde lite mysig, bra intrig

Saga Melander

2014-08-20

Favorit hittils av Camilla, det finns det dr extra

Susanne Honkanen

2014-07-27

Nog den bsta av hennes bcker som jag lst.

Therese stman

2014-06-30

Seg och spnnande! Betyg: 4

Ingela Karlsson

2014-06-05

Den bsta av Lckbergs bcker

Maria Cederholm

2014-05-01

Fin historia. Hrligt att varva d och nutid. Mycket spnnande den som man fr flja, Trollbinder frn frsta sidan. En av hennes bsta bcker hittills i serien.

Katarina Johansson

2014-03-11

Inte en av Lckbergs bsta bcker.

Mary Gransson

2014-02-28

Bra som vanligt.

Ingela Nystrm

2013-11-10

Spnnande och gripande som denna frfattarinna kan.

Anna Lindgren

2013-09-05

Vldigt krnglig! Svrt att hnga med i svngarna...

Teresia Kjellgren

2013-08-22

Lite efter alla andra har jag hittat Camilla Lckbergs bcker om Erica Falck och jag gillar de verkligen. Man ska vl kanske ha lst de i ordning fr att helt hnga med i Ericka och frmst Annas story, men jag har lst Olycksfgeln s jag var inte helt lost. Hur som, absolut en spnnande, bra och lsvrd bok!

Anna Jensen

2013-08-10

Inte riktigt lika bra som de andra bckerna, men nd spnnande. Handlingen knns lite lngskt och verdriven.

Ellinor Karlberg

2012-12-26

Ger den 3, tyckte historien vvdes ihop bra. Dock haltar det ibland som t.ex. det faktum att Hans ftt Axel beskriven fr sig och inte alls frstod att det kunde vara ngon han mtt..
Men ganska bra totalt sett.

Hanna Persson

2012-01-11

Mycket bra. Strcklsning

Lena A

2011-08-29

Hennes sprk knns helt fel! Tonringar talar inte som i Lckbergs bok...

Anette Marcusson

2011-03-15

Bra

Absolut bsta bok jag lst p lnge,Hur frfattaren vver samman nuet med dtid r mkt bra gjort!

Cecilia Sten

2011-01-06

Frsta Lckberg deckaren jag lst och nu defintivt inte den sista. Jag som inte ens har deckare som frstahandsval nr jag vljer bcker. Men istllet fr en massa tekniskt och mest fokus p det blodiga s mlas relationer och det frflutnas koppling till nutiden upp p en vldigt engagerande stt. Varje kapitel lmnar en nyfiken p nsta. Toppen!

2011-01-05

Jag gillade den hr storyn mycket, r en riktig sucker fr Lckbergs bcker. Som alltid har hon ngot riktigt hemskt p lur.
Gillar hennes stt att skriva, och hennes karaktrer knns varma och balanserar upp det hemska i bckerna.

Bsta Lckberg boken hittills

2010-10-11

Den hr boken gillade jag. Om man bara inte frvntar sig stor litteratur av en deckare, utan inser att det trots allt bara r just det, en deckare, s funkar det hr jttebra. Visst er personerna stereotypa, men s tycker jag det r i nstan verallt. Det r frmodligen bara fr att vi ska knna igen alla typerna, snabbt och ltt. Och det gr man. Jag gillar frgestllningarna som den hr boken, trots allt, ger upphov till. Kan man frlta och bli frlten? r allt bara svart eller vitt?

Anna Liljeby

2010-10-06

Lckberg blir bara bttre och bttre

2010-07-28

Lckberg r bra!!

Camilla Eriksson

2010-07-09

en av camillas bsta bcker handlar om nutid och andra vrldskriget ,absolut lsvrd.

Ulrika Birkeldh

2010-07-04

Frutom slarv med rtal och datum s var det hr en spnnande deckare.

Elisabeth Nilsson

2010-04-11

Frsta boken jag lste av Camilla Lckberg. En av de bsta jag har lst. Spnnande!

2010-02-25

En nstanfyra fr denna nutidshistoria i Fjllbackaregionen med terkoppling till perioden 1944-45. Jag kper denna berttelse inklusive allt bebissnack. Jag fredrar Erica framfr Nessers Barbarotti. Lckberg kan skriva. Vardagsmysig dialog.

Bellan

2009-12-10

Det blir bra nr det r en s nrliggande historia.

M W

2009-12-01

Elisabeth Ljungdahl

2009-09-26

Brjar trttna p Lcknbergs upplgg: nutid, dtid och s lite personliga problem fr alla p polisstationen

Pernilla Hjertzell

2009-08-24

S spnnande hela vgen.

Mari-Anne Lvholm

2009-08-18

Enl mig vardagsenkelt skrivet. Berttelsen tar sin brjan bde i nutid och i 1940-talet. Hndelser frn det frflutna som begravts ger efterverkningar i nutid, vcker nyfikenhet och ett behov att lsa det frflutna fr att kunna g vidare i nutid. Vcker ven hos mig en tanken man kan vlja att spinna vidare p nr boken r slut; hur mycket av historien pverkar i dag vra liv? Karaktrerna r frvisso sterotypa och arrangerade. Gr inte mig ngot, det gr att man ltt frstr och tar till sig berttelsen.

Victoria N.

2009-07-29

Usel deckare! Banal story och riktigt dligt sprk. Ls ej!

Katarina Kjellberg

2009-07-27

Du (ls jag!) blir s irriterad ver alla hopp mellan olika karaktrer samtidigt som det definitivt gr att man vill lsa mer...Den vvs ihop p ett schysst stt p slutet, jag gillar den!

magnus larsson

2009-07-16

Det enda positiva som du mjligtvis skulle kunna f ut av den hr boken r om du vill brja skriva bcker men har dligt sjlvfrtroende. D kan det vara upplyftande att veta om att det finns en bok som r s dlig sprkmssigt och har karaktrer vars djup r tunnare n papperet den r skriven p har lyckats slja s hr bra. Jag vet inte om Camilla Lckbergs andra bcker r lika dliga eller om hon bara r ett geni nr det kommer till marknadsfring men jag kommer i alla fall inte lsa mer bcker av henne fr att ta reda p det.

Karin Karlsson

2009-07-10

Camilla skriver s att det r svrt och slppa taget om boken. blandar perfekt mellan vardagsliv och mordutredningar.

Sofia kerberg

2009-06-21

Sdr minst sagt. Med tanke p att Lckberg bollar ungefr tio olika berttarperspektiv plus tv olika tidsperspektiv knns det hela minst sagt splittrat. Dessutom blir det lite vl arrangerat att plocka in den invandrade (och kvinnliga) polisen just i den bok som rr sig i nynazistiska kretsar.