Tusen åter

Dahlson, Camilla

Kia och de andra tjejerna i gänget har lovat varandra att hålla ihop under sommarlovet. De fortsätter att träffas och blogga tillsammans. Allt är toppen tills Stina ringer och berättar att det har hänt något med Hiba, den nya tjejen i gänget. Någon har skadat henne. Kia slits mellan tjejgänget och pojkvännen Viktor. Viktor  som beter sig konstigt. Vad är det han döljer? Kia bestämmer sig för att spionera på honom och inte bara på Instagram den här gången ...

villa-freja.se

2018-05-25

Tusen åter är den tredje delen i serien om Kia och hennes vänner. Jag har läst del ett; Gillad som du är, men inte del två; En vän som du. Men delarna är fristående och går att läsa en och en.

Tusen åter är en välskriven bok för mellanstadie- och högstadieåldern som bland annat handlar om vänskap, kärlek, löpning, hemligheter och sociala medier. Jag tycker mycket om dem.

@barnbokstips

2018-05-19

Tusen åter av Camilla Dahlson är tredje boken i en serie om Kia och hennes vänner. Jag har inte läst de två första men den funkar bra att läsa ändå. Det är sommarlov mellan sexan och sjuan och Kia, Mirre, Hiba och de andra i tjejgänget har en gemensam blogg där de skriver peppande och inspirerande inlägg om olika ämnen. Kias pojkvän Viktor beter sig konstigt och när hon spionerar på honom förstår hon varför. Hur ska hon kunna hjälpa honom? En bok om vänskap, löpning, bloggande, familjehemligheter, kärlek, skilda föräldrar med mera. Boken är lite spännande ibland och kul att läsa om vänner som bryr sig om varandra, peppar och stöttar.
Det enda jag hakade upp mig på var väl det här med Viktor. Som den skolkurator jag är hade jag önskat att det framgick hur han kunde få hjälp. Fast det kanske kommer i en fjärde bok?
En fin bok som passar mellanstadiet och högstadiet.

Gripande, fin och stark!