Tusen strlande solar

Hosseini, Khaled

| 2007

Efter nstan tv r p topplistorna och med sju miljoner exemplar av Flyga drake slda ver hela vrlden, terkommer nu Khaled Hosseini med Tusen strlande solar - en gripande berttelse om en ofrsonlig tid, en osannolik vnskap och en krlek strre n livet sjlvt. det, krig och frlust fr Mariam och Laila samman, tv generationers kvinnor med olika syn p krlek och familj. Bortgifta med samma man. Och medan de uthrdar det stndigt upptrappade vldet omkring dem, i hemmet svl som p Kabuls gator, kommer de allt nrmare varandra. De blir som systrar, som mamma och dotter fr varandra, och deras starka vnskap kommer till sist att frndra inte bara deras liv, utan ven den kommande generationens liv. Hosseini har samma driv i berttelsen som i Flyga drake, och Tusen strlande solar r en skildring av trettio r av Afghanistans historia och samtidigt en berttelse...

Marie Stenshammer

2017-04-17

Underbar, vacker och sorglig! Mste lsas!

Matilda Prme

2017-01-05

Helt frstrd efter att ha lst denna bok pga s vacker och sorglig. Helt fantastisk bok <3

michael sivenbring

2016-10-24

Vackert skriven bok, tragisk handling.

Angelica Pilman

2016-02-06

Bra bok med en hemsk kvinnosyn och en gripande historia men jag gillade nd Flyga drake bttre

Amanda Malker

2016-01-03

Helt klart en av mina favoriter. Kan garantera att den smller dig med knslor, bde gldje och sorg. Vrd 5 stjrnor utan tvekan!

Harriet Klarin

2015-10-05

Grym men hrlig bok om starka kvinnor i krigets Afghanistan.

Pernilla Nilsson

2015-07-25

Underbar. Ls den!

Anna Hedstrand

2015-06-29

Sjukt bra bok
Sorglig men s bra, denna bok kunde jag inte sluta lsa

Shima Momeni

2015-06-29

Helt fantastiskt gripande bok som vcker mnga knslor och tankar.

Sara Bentfors

2015-06-27

Det gjorde ont verallt att lsa om den utsatthet Hosseini beskriver. S svrt det r att frst att mnniskor lever r efter r under rent fasansfulla frhllanden. S hjlpls men lyckligt lottad man knner sig.

Carola Sledd

2015-01-11

Vissa bcker borde alla lsa. Den hr hr dit. Tv av de starkaste kvinnoportrtt jag lst. Och en skildring av krleken till ett land och sorgen ver vad det landet har blivit. Fullstndigt fantastisk.

Lars Wekell

2014-12-24

Bra uppfljare

Linda Aulin

2014-12-19

Vacker och plgsam berttelse om underbara, starka kvinnor som lever outhrdliga liv i krigshrjat Afghanistan. Den hr boken kommer jag aldrig att glmma!

Evelina Austen

2014-11-18

Kan inte sga ngot annat n att denna bok r underbar. Helt fantastisk, sorglig och underbar. Sprket r to die for, handlingen berr liksom karaktrerna. Hade den i huvudet lngt efter att jag lagt ifrn mig boken. Tnker fortfarande p den ofta.

Anders Hildingsson

2014-10-07

Den fngade mig inte riktigt. Men intressant inblick i livet i Afganistan och kulturen dr.

Moa Lindgren

2014-09-28

Det bsta jag ngonsin lst.

2014-06-24

Denna bok var bra tycker jag

Ritva Ailomaa

2014-06-24

Inblick i kvinnoden i krigsdrabbat land, under de hrda villkor som de lever under. Ngot sentimental stundom.

Sonja Paloheimo

2014-04-23

Mycket knslor!

Lotta Andrn

2014-04-09

Vilken bok! Vilka mnniskoden. En bok som griper tag i en.
Fantastiskt upplst av Sharon Dyall.

Lotta Berlin

2014-03-03

Grym, knslosam, helt underbar.

Maritha .

2014-02-17

Fantastiskt stark och berrande bok. En av de bcker man aldrig kommer att glmma att man lst.

Karin Lundberg

2013-11-02

Hemskt hur kvinnor behandlas runt om i vrlden. Man knner ju verkligen fr Mariam - gr ju inte att inte flla en tr nr man lser om hennes de.

Mona Hedestig

2013-11-02

Fantastiskt bra skriven. Ger inblick i en annan kultur n min..... Med vrme.

Emma Andersson

2013-10-22

Maria Olofsson

2013-10-10

En bok som mste lsas!

Jessica Karlsson

2013-08-26

En av de bsta bckerna jag lst!

Laim Laim

2013-08-13

En bok som vcker och ger sikter i en. En obeskrivligt bok.

Susanna Lundh

2013-08-08

Jttebra och gripande!

Louise Olsson

2013-07-28

En av de bsta bckerna jag lst, den r minst lika bra som "flyga drake". Ls den! S otroligt bra!

Anki Vincent

2013-07-19

En saga som fngslar, passar frn tonr och uppt

Hanna Wilhelmi

2013-07-10

Inte ett ga torrt.

Josefine Ejebjrk

2013-07-01

Precis som Flyga Drake mlar Tusen strlande solar ett portrtt av Afghanistan som r bde familirt men lmnar en med nya insikter.

Linda Abramsson

2013-05-21

Lika bra som hans frsta bok Flyga drake. En fngslande och vlskriven bok om kvinnoden i Afghanistan. Jag fick sluta lsa ibland eftersom jag blev helt frblindad av trar.
Vldigt bra och klart lsvrd!

Emma Bengtsson

2013-05-10

Underbart gripande och intressant bok!!

Saskia Rubensson

2013-04-04

En av f bcker som jag grtit till = den r bra, minst sagt.

Jennie Arwin

2013-03-04

Lika bra som "Flyga drake" eller faktist snppet bttre! Vilka starkapersonligheter, lskar denna!

marlenes. nu

2013-02-24

En underbar bok men den frsta "fFlyga Drake" fastnade i min sjl :)

Laila Gullstrand

2013-01-24

boken var upplysande fr de som inte visste detta men vad r det fr mnniskor GUD har skapat?

Inger Bond

2012-12-29

En av de bsta bckerna som jag har lst.

Gunilla Peters

2012-11-28

Blev positivt veraskad av en stark och knslosam berttelse av tv kvinnor i ett mansdominerat Afhanistan.

Matilda Ekstrm

2012-11-22

Fantastiskt, gripande berttelse! Som kvinna i en kultur dr man sjlv vljer sin partner r det hr en skildring av total sjlvuppoffring... Inte den sjlvuppoffring som diskuteras i vsterlndsk debatt mellan mn o kvinnor!

Annica Tolstad

2012-11-08

Fantastisk!

Gorazde Slimovic

2012-10-29

En mycket vacker bok om Afghanistan och tv flickors de.

Marie Nilsson

2012-10-01

Trarna rinner. Det r svrt att sluta lsa

Jonna Nyman

2012-09-30

Bttre n flyga drake, som ju nd var en av de bsta bcker jag lst.

Anna Lindstrm

2012-09-03

Lyssnat p mycket bra upplsning av Sharon Dyall. Vldigt gripande historia, men jag kan tycka att det blir lite smrigt p slutet.

Ja vad ska man sga. Mste lsas! Denna bok fngslar, kan inte sluta lsa trots att jag blir s frbannad. Jag blev riktigt upprrd och nnu mer vertygad om att alla religisa freskrifter r skrivna av mn-fr mn.

Maria Johansson

2012-07-21

Fngslande och gripande om Afghanistans kvinnor. Vldigt bra och klart lsvrd! Antagligen jmfr jag den fr mycket med "Flyga drake" och drfr knns en fyra som det rtta betyget, eller snarare 4,5, eller 4 ... snudd p betyg 5.

Sessan Pessan

2012-07-14

S fruktansvrt vacker och genomtnkt bok! lskar denna frfattare, han vet precis hur man fngar ens uppmrksamhet redan p frsta sidan.

2012-06-15

Detta r frsta boken som jag lser av denna frfattare.
Det jag kan sga om denna bok r att jag verkligen gillade boken men den var s sorlig och jag tyckte s synd om kvinnorna & hur deras liv var men jag r inte frvnad fr det r ju precis s vissa av kvinnorna lever ven idag. =(

Gunilla Jnsson

2012-06-07

Blev helt tagen av denna historia, hittade boken i vr bokbytarhylla p jobbet. Skall absolut lsa fler av hans bcker nu.

Viveca Sten

2012-05-21

Jag lyssnade p Tusen strlande solar och fick stanna bilen fr att jag var s frblindad av trar.
Det r nstan obegripligt att det r en man som har skrivit boken, hans knsliga beskrivningar av Miriam och hennes upplevelser r s trffande och gripande.

En av mina favorit bcker. Den gr en ledsen och glad.

Robert Johansson

2012-04-10

Finns inte mycket mer att sga n det som redan r sagt, men vill nd passa p att sl ett slag fr denna bok. Den berr ngot s oerhrt.

Emeli Backstrm

2012-04-03

Jag tyckte den hr var bttre n Flyga Drake.

Charlotte B

2012-03-30

Bra bok som r nstan lika bra som Flyga drake.

Hanna Persson

2012-01-11

Underbart tnkvrt

Madeleine Olofsson

2012-01-03

Rekommenderas varmt! Gripande, tragisk, tnkvrd och minnesvrd historia!

sa Rnnberg

2011-12-23

Tv bcker som jag lst av samma frfattare; flyga drake och tusen strlande solar. Jag har inte lst bttre bcker! Jag r verkligen tagen!

Niklas Hall

2011-12-06

En riktigt bra bok som stter sig - som Sderbacka skriver "man fr en knsla fr det afgahnska samhllet" och en liten inblick i vad som skett i landet de sista decennierna.

Rekommenderas varmt!

Johanna Jmsn

2011-12-06

I "Tusen strlande solar" fr vi flja tv kvinnor genom deras liv i Afghanistan. Handlingen fljer de allmnna frdomarna; kvinnorna gifts bort mot sin vilja och deras liv prglas av vld, hushllsarbete och hopplshet.

Jag frvnas ver att en frfattare som sjlv r frn Afghanistan kan skriva shr stereotypt.
En besvikelse.
Dessutom knns sjlva sprket rtt livlst.

Men jag tycker nd att romaner r den bsta nyckeln till en annan kultur och det hller jag fast vid. Jag fick en knsla fr det afghanska samhllet som jag inte skulle ha kunnat f p ngot annat stt.

Malin Johansson

2011-11-28

UNDERBAR! Gr inte slppa boken!

Gabriella Aronsson

2011-11-15

lskar den hr boken! Helt underbar!

Anna Andreasson

2011-11-14

S gripande, man inser nstan att man lever i en liten bubbla efter att ha lst denna bok.

Camilla Jardevall

2011-11-04

Ann Carlsson

2011-10-30

En skrmmande inblick i krigets Afghanistan! Nr man blivit lite blind fr vrldens krig r denna bok mycket nyttig att lsa...fint sprk och en helt annan frstelse fr de verkliga mnniskorna bakom krig...

Emma Nordenberg

2011-10-06

S s vacker, grt mig igenom hela boken

Malin Sundman

2011-09-29

Ljudboken med Sharon Dyall r heeeelt underbar!

Anna Idrestam

2011-09-23

Ett mste fr en lsintresserad. Otroligt gripande och vlskrivet. Otroligt att det r en man som skrivit detta om kvinnor.

Jenny Mefras

2011-09-12

lskade boken frn frsta raden! Kraftfull, kunde inte sluta lsa den!

Jonna Stenlund

2011-09-07

Fastnade med att strcklsa den fram till klockan 3 p natten d den var slut. P ngot, fr mig ofrsteligt vis, lyckades den vara bttre n 'Flyga drake' och det r det bsta betyg jag kan ge den.

Anne M

2011-08-26

Enda anledningen att jag kom igenom den hr historien var att det var en ljudbok, annars hade jag gett upp ganska s omgende. Inte alls i min smak. Blev uttrkad.

Britta Persson

2011-08-09

Lste ett kapitel innan jag trttnade, jobbigt sprk, seg och i mina gon ointressant.

Fredrik Jakobsen

2011-08-07

Riktigt bra berttelse och framfr allt medryckande d man verkligen knner fr karaktrerna.

Annelie Andersson

2011-08-04

Gripande, vacker ,sorlig ! ! Jag strcklste den p en och en halv dag Kommer nog aldrig att glmma Mariam och Laila

Julia Booky

2011-07-27

Var rtt lngesen jag lste den, men jag kommer ihg att den vckte starka knslor.

Victoria Antonsson

2011-07-24

Ingen m-brabok direkt, men otroligt bra och viktig bok. Rrande, bra skriven och tnkvrd.

Helena Andersson

2011-07-09

Gillar berttelsen ven om den p ngot vis knns stereotyp. Det r gripande men ocks segt, suckar mig fram ibland, nr inte riktigt upp till en femma.

Emma Olsson

2011-07-05

seg bok..

Vacker, sorglig och berrande.

Emelie Sderberg

2011-06-13

Hade lite svrt att komma igng med denna... lste om brjan tre gnger tror jag. Men sen blev den vldigt bra. Gripande och levande!

Jessica Nilsson

2011-05-07

fantastisk bok. Den bsta jag lst p lnge.

Angela Alvarez

2011-04-27

Jag ogillade verkligen den hr boken; torftig och oengagerande.

Heidi Karlsson

2011-04-14

What can I say? I like reading stories that give me an insight in other peoples way of living and thinking, but at the same time it makes me so depressed that humanity never learns. Humans keep on doing the same mistakes over and over, generation after generation.

Ulrica Sandell

2011-04-06

Speciell!

Ida

2011-03-28

Strcklste sista halvan av boken. Det var d den brjar bli riktigt intressant. Helt klart lsvrd!

Maria Eriksson

2011-03-22

Helt fantastiskt bra! Vlskriven! Jag vill veta hur de har det idag...

Charlotte B

2011-03-01

Bra, spnnande och sorlig bok! Nstan lika bra som Flyga drake.

Elin Stenblom

2011-02-20

Ger mjlighet att trnga bakom nyhetsrapporteringens bilda av Afganistan. Gripande mnniskode.

Amanda Sonesson

2011-02-19

jag frstr verkligen inte hypen. en lttlst och hysat spnnande berttelse som fr en att fortstta. tyvrr r han inte speciellt bra p att gestalta mnniskor (srskilt inte kvinnor).

Eva Svensson

2011-02-15

Tyckte om den men inget som riktigt fastnat.

Ellinor

2011-02-02

Wow sger jag bara! Det hr r verkligen en mste-lsa bok!

Alejandra Cerda

2011-01-31

i brjan skitbra och sen rinner den, precis som flyga drake, ut i nt hollywood-drama. lite tramsigt. s typ 3,5?

Annicka Olsson

2011-01-24

Lyckost alla ni som fortfarande har den hr boken olst! .En fantastisk lsupplevelse

Den hr boken r fasansfull, fantastisk och vldsamt vacker.

Monica Westelius

2011-01-14

En mste bok tycker jag! S gripande och skrmmande om att leva som kvinna i Afganistan... i nutid!

Anna-Karin L

2011-01-14

Fantastisk bok om kvinnovardag i Afghanistan. Gillde den bttre n "Flyga drake"!

Marit Edn

2011-01-12

En underbar berttelse om en flicka som lever i en milj- fr oss helt frmmande... Ls den!!!!!

Johan Lennartsson

2010-12-29

T.o.m. bttre n Flyga Drake.

Agnetha Gustavsson

2010-12-18

Helt fantastiskt berttelse som r vardag fr mnga kvinnor i Afghanistan. r tacksam ver att jag som kvinna bor och lever i ett land som Sverige.

Lotta Svensson

2010-11-13

r mycket glad fr att jag har lst denna bok. Den fr fem stjrnor och tusen solar av mig.

Birgitta Spele

2010-11-07

Gripande, frskrckande, vyvidgande historia om 2 kvinnors liv i Afghanistan.

Eva-Karin Kyrling

2010-10-18

Fantastisk men oerhrt sorglig skildring av ftrycket i Afghanistan

Anna Liljeby

2010-10-06

Vilken historia...

Ellinor Wedell

2010-10-01

En av vrldens bsta bcker! Gripande och vacker, man kan inte slppa den ifrn sig.

En roman som berttar Afghanistans historia p ett kraftfullt stt och visar ocks p de starka krafterna vnskap och krlek. Superbra!
torgbloggen.blogspot.com

mel bla

2010-09-06

S mnga trar jag fllde allts.

Jeanette L

2010-09-03

Lttlst, men fuskskriven. Hoppas fr frfattarens skull att det beror p versttningen. Hur som helst verskattad.

Mkt lsvrd - otck

Ulla Edln

2010-08-07

Mycket bra

Anna Idh

2010-08-01

Oj oj oj vilken bok! Jag kommer att lsa allt Khaled Hosseini skriver. Han r en fantastisk frfattare.

2010-07-31

Nej, jag kom aldrig in i den. Lste inte ut den.

Marie W

2010-07-29

Om du tyckte om "Flyga drake" mste du lsa den hr som r nnu bttre!

Louise A

2010-06-20

Flyga drake var mycket bttre, denna var en besvikelse. Den kndes inte trovrdigt p nt stt.

Anna Stanisic

2010-06-11

Mer magisk n flyga drake!

Helena Niininen

2010-06-06

En helt underbar men samtidigt hemsk berttelse om tv kvinnors liv och de i Afghanistan. Borde lsas av alla bortskmda mnniskor i lnder dr det aldrig r krig och oro. Rekommenderas att lsas av alla.

Camila Estrada

2010-05-25

En helt underbar bok som r stark i skildringarna av de olika livsdena man fr flja. Lycklig, men hemsk, varm, men otck-riktigt bra!

Angela Alvarez

2010-05-05

Det hr r nnu en ofrsteligt prisad sak - en "gripande berttelse" rcker inte fr att skriva en lsvrd bok.

Margareta Eriksson

2010-04-26

Den hr boken hrde jag talas om p radio och TV och i tidningar, men jag skulle inte lsa den, hade jag tnkt. Men man kan ju ndra sej, s jag kpte den och efter en lng tid brjade jag lsa. Lttlst, bra skildring av naturen och mnniskorna. Jag hade tydliga ansikten p alla deltagande och ibland hade jag velat sparka en viss person ...Men kvinnorna och deras vnskap som vxte fram ur missren och misshandeln, stackars kvinnor att utnyttjas och avstngs frn livet s som de gjorde. Slutet blev ju oundvikligt tyvrr.

Aida Olivia Grimrin

2010-04-04

Jag blev aldrig gripen av denna .. kanske lste jag den fr nra inp Flyga drake.

Ulrika Karlsson

2010-03-26

Underbar bok! Hosseini har lyckats skriva p ett stt s man kan knna lukter & f mentala bilder utifrn boken. Fruktansvrt frtryck av kvinnor samt ett s fint beskrivet band mellan tv kvinnor... jag grt p slutet!

Kmmer ihg att jag blev fruktansvrt upprrd ver handligen, och terberttade allting som hnde fr min inte s insatta vn, som bara blev frvirrad.

Gitte Svensson

2010-03-13

En vldigt gripande bok och skrmmande ocks.

Sara .

2010-03-12

Nja.. ter igen en liknande historia om kvinnofrtryck och ibland mste man lsa sig in vissa bcker fre det brjar hnda saker. Men i denna boken r det ljligt, det rcker att med att lsa baksidan p boken och sedan hoppa direkt till 3/4 av boken innan det brjar bli intressant.

Birgitta Kllving

2010-03-09

Underbar och lrande

S intressant och fantastiskt att en man kan skriva s inknnande om tv kvinnors liv!

2010-02-20

Frfattaren r fdd i Afghanistan (1965), men bor sedan mer n tjugofem r i Norra Kalifornien, USA. Han skriver p engelska och mycket tydligt fr en amerikansk publik. Hans bok r ocks ett uttalat stllningstagande fr det amerikanska militra ingripandet i landet efter 11 september.

Tv fasansfulla kvinnoden skildras och han njuter av att i detalj beskriva den lngvariga misshandel de utstts fr. I frbifarten nmns ocks den politiska utvecklingen i landet. Vi frstr som lsare inte mycket av detta. Varfr nmns aldrig opiumhandeln?

Berttelsen r drivet berttad, men knns falsk. Hr lser jag fr frsta gngen i mitt liv om en liten son som lskar sin far verallt annat, trots att denne i hans syn dagligen klr hans mor gul och bl.

Mylar .

2010-02-04

En hemsk bok som skickar mig mellan frtvivlan, ilska och frskrckelse. De prvningar som karaktrerna fr utst r bortom all fattningsfrmga. Nr jag tnkte "Nu kan de inte f det vrre, snart kommer vndningen" s upptckte jag i nstfljande kapitel att det jag just lst var den glada delen av boken...
Nu r ju dock Hosseini en bttre frfattare n s. Hoppet genomsyrar hela boken och drfr klarar jag av att lsa den med mitt mentala sinne i behll.
Kort sagt en av de bsta bcker jag har lst.

Lena Svensson

2010-02-03

Bde lst boken och sett filmen, sevrd!!

Cathrin Wentzel

2010-01-27

Stark fyra!

Eva Bohman

2010-01-22

Frstr inte riktigt hysterin kring denna bok. En helt okej historia, mycket intressant att lra sig om livet i Afganistan.

Mia Dahlstrand

2010-01-01

2010-01-01
Oerhrt sorglig men nd hoppfull och full av krlek. Hrlig knsla att lsa ngot annat n amerikanska deckare... Det mste jag gra oftare.

Charlotte Bjrk

2009-12-29

Fantastisk! Insiktsfull!

Kerstin Andersson

2009-11-19

Strlande strlande utan att bli fr mycket av elnde.

Maria Lindgren

2009-11-13

Fantastisk bok! S innerlig, sorglig, intressant.

Margot Leonore

2009-11-05

S BRA.

harriet karlsson

2009-11-05

fngslande

Pia W

2009-11-04

Lttlst med ett behagligt sprk. Inte lika stark och gripande som Flyga drake dock. Ondskan och kvinnornas utsatthet var nstan outhrdlig och mycket mrk, kndes i stora delar utan nyanser. Men vndningen var enorm och vacker.

Ewa Linge

2009-10-12

Bra skildring p mnniskode i Afganistan. Handlingen har djjup men ibland knns den lite banal. Kanske skulle den varit lite lngre fr att beskriva det som hnde i slutet av boken lite mer ingende. Lttlst

Carolina Blomstrm

2009-09-26

Lyssnade p den. Betyget kanske hade blivet hgre om jag lst sjlv

Ulrike Laestander

2009-09-25

En sdan magisk bok som man inte vill slppa taget om. Strcklste den och den var sdr fantastisk som bara en bok kan vara!

Mia Hansn

2009-09-21

Fr att vara en s sorglig bok r nd texten lttillgnglig. Den frklarar saker p ett bra stt, ven om det likt i Flyga drake blir lite vl mkande, tror inte vsterlandet kan frst allt ont, ett tomt registrerande hade kanske gett mer i de stunderna av strst kulturkrockar. Ondskan r lngt ifrn att frsts, men boken gr bra frsk!

Jonas Olsson

2009-09-13

Svrt att hlla tillbaka trarna nr man lser denna bok. Kanske lite sensationslysten, men mycket lsvrd

Linda Lindblom

2009-08-16

Den hr boken r en riktigt bra bok om vnskap och krlek p gott och ont. Rekommenderar den starkt.

2009-08-12

Kommentar till Tusen strlande solar (eftersom kommentarerna hamnar fel ibland). Lrde mig massor och brjade att ifrgastta nnu mer

Josefin Svensson

2009-08-05

Alldeles, alldeles underbar

Jack Russel

2009-08-04

Lite motvilligt tog jag mig ann denna bok fr jag erknna eftersom jag reserverar mig lite d frfattare blir "hajpade" och vl mycket omskrivna. Jag har inte lst Flyga drake n, men kommer vl gra det ganska snart fr detta var en riktigt, riktigt bra bok! :)

Denna bok har bde en vldigt gripande historia, en beskrivning av 2 kvinnors (levnads-)den och vnskap men r ocks en skildring av ett lands nutida historia. Trots de hrda frhllanden som rder, att som kvinna leva i Afganistan och helt i mannens vrld finns i berttelsen frutom djup sorg, missrkningar och tragik ven en hel del humoristiska inslag. Historien strcker sig frn 1970-talet fram till "idag" och det jag tyckte var intressant var att f dessa instick av hur regimerna har vxlat i landet och trots att det mnga gnger verkar ha gtt frn ont till vrre r huvudpersonerna nd fyllda av frhoppningar och ser ganska ljust p framtiden i landet.

Vad jag srskilt uppskattar r det i mitt tycke vackra sprket i boken. Man kan precis se hur platser ser ut, lter och tom luktar och det beskrivs inte bara sakligt utan med vackra ordvndningar. Det knns mnga gnger som att han "smakat" p sprket nr han frskt beskriva en viss sak.

Denna bok spnner ver stora delar av knsloregistret s vill man bli verkligt berrd r detta en bok att lsa!

Lars B.

2009-08-02

Trodde det skulle vara klassisk tantsrja. Men Gud vilken klassiker. Brutal och underbar!

Gunvi Lundqvist

2009-07-28

Lsvrd. En roman med mycket sanning i, tminstone vad jag tror. Skillnaden mellan man och kvinna och deras frutsttningar gestaltas trovrdigt.
Femman hller ven om jag gillade Flyga Drake nnu mera.

Katarina Kjellberg

2009-07-27

Grym i dubbel bemrkelse!

Anneli Johansson

2009-07-23

Helt fantastisk, en av det bsta bckerna jag lst!

Anna Horn

2009-07-16

Vldigt starka knslor sammansatta i en fantastisk bok!

Elin Lundkvist

2009-07-14

Stark och gripande

BOKMANIA bokblogg

2009-07-08

Bokmanias recension finns hr: http://www.bokmania.net/2007/12/tusen-strlande-solar.html

Maria Vestberg

2009-07-05

Fantastisk bok. Bttre n Flyga drake, ven om den ocks var bra! Kvinnoperspektivet fngslar!

Johanna Falkered

2009-07-01

En kvinnoskildring utan like. Skriven av en man! Att det gr att verleva gr en imponerad bortom alla grnser. Mste mste lsas!

sarah bjrck

2009-06-17

den hr boken strcklste jag ox

C H

2009-06-12

Otroligt bra bok! Fruktansvrd och himmelsk p samma gng. Jag kan ven rekommerndera "Sknhetsskolan i Kabul" om man gillar att lsa om livet i Afghanistan.

Linn granberg

2009-05-16

En enormt bra bok. Den r kraftigt sorglig och hemsk. Jag grt floder nr jag lste den. Samtidigt r den spnnande, s att man vill fortstta lsa.

Sofia kerberg

2009-05-10

Inte lika bra som Kite Runner men givetvis vlskriven och en bok som rr sig i miljer som i alla fall jag inte r s van att lsa om.