Turvapaikka

2022-03-07

Nja. Ganska bra.

Elina

2020-02-09

Spännande uppföljning av Gömda.

Bokslukerskan 93

2019-01-18

Gömda är något bättre, men det här är en följande bok mycket värd att läsa. Om en mamma med barn och deras flykt först till Chile och sedan Amerika där dom får kämpa sig fram och bygga upp en liv på nytt!

Ingela Johansson

2016-12-19

Att verkligheten är sådan. Spännande, berörande

Mary Göransson

2014-02-28

Läst de flesta av Marklunds böcker. De om Maria
Eriksson var intressanta

Maria Blomkvist

2014-01-18

Karaktären Mia framstår om möjligt ännu mer osympatisk i "Asyl" än hon gjorde i "Gömda". Oavsett om historien är sann eller inte så är det inte en särskilt välskriven bok.

Helena Almqvist

2012-12-07

Bra men man misstänker att det är en bluff och man måste läsa sedan sanningen om gömda efter denna!

2012-02-20

Denna roman och även gömda bygger hela sitt existensberättigande på att det ska vara en sanningsskildring. Som roman betraktat är den så bedrövligt illa skriven att man kan tro att det är en tredjeklassares första försök till uppsats. Är historien till stor del sann så är det en intressant berättelse och ett intressant människoöde. I den här boken retar jag mig mer och mer på människan "Mia" som jag kände stor sympati för i gömda. Här framstår hon mer och mer som en egoistisk självgod person som styr och ställer utan att bry sig om sin familjs behov och känslor.?

Liza Carlsson

2011-12-13

Sjukt bra. Tårarna föll även här.

Jenny Dyrén

2011-02-09

Jag förstår inte alla som säger att intresset för boken försvann när man fick veta att den inte var sann osv. Det viktiga här är ju att myndigheter står handfallna när sånt här händer, och huvudspåret i böckerna är ju inte påhittat. Jag tycker denna bokseries värde ligger i att få insikt i hur dåligt svenska myndigheter klarar sådana här krissituationer där offret får gömma sig istället för förövaren.

Man får lägga ifrån sig boken ibland och ta sats inför nästa kapitel.

Denna bok får bara en 2a av mig pga att den inte var sann som det först sades att den var...

Cissi Rosenqvist

2010-07-19

Gillade denna. Tyckte att den var ganska spännande även om Gömda var klart bättre.

sarah kings

2010-06-21

När jag läste gömda och asyl blev jag fängslad. Sen kom alla skriverier om att det inte var sanna berättelser då dog charmen, det är synd att det skulle bli så. Hade man inte ljugit från början hade böckerna haft större kraft för att hjälpa utsatta kvinnor.

Inte lika bra som Gömda, men klart läsvärd!

Maria Lindgren

2009-11-13

Spännande! Alltid intressant med en verklig bakgrund.

ja fy fasen vilken historia. fruktansvärd. mycker läsvärd.

Helena Wikström

2009-07-19

en sann bok kan väl egentligen aldrig vara dålig. fruktansvärt hur en del ska behöva ha det.

Johanna Falkered

2009-07-01

Riktigt viktiga böcker Liza kämpat med. Borde läsas av alla som jobbar inom kommun, landsting och dyl.