Tuppen är död

Noll, Ingrid

| 1993

2015-04-30

Hans röst genljöd i mina öron så att jag blev alldeles yr, hjärtat dunkade och jag hade fjärilar i magen. Det var inte den berömda kärleken vid första ögonkastet, det var kärlek vid första röstklangen."
Vid femtiotvå års ålder drabbas Rosemarie Hirte av kärleken som av blixten. Hittills har hon levt ett ganska grått och händelselöst liv och hon trodde att hon var immun mot stiliga karlar och upphetsande röster. Men det är tydligen aldrig för sent!
Och därmed börjar karusellen snurra. Det ena leder till det andra och Rosemarie går bokstavligen över lik för att fånga sitt hjärtas utvalde.

Det här är en väldigt rolig mysdeckare om en kvinna som går över lik för att mannen hon älskar ska älska henne. Synd att boken inklusive författaren är såpass okänd i Sverige. Hon har tydligen skrivit ett flertal nya böcker i sitt hemland Tyskland, men dessa verkar inte komma på svenska, varför?

Och varför släpper inte Bonnier Audio ljudboken som Mp3? Det här var tredje gången jag lyssnade på den, för i det här fallet tror jag faktiskt att ljudboken är bäst. Missförstå mig inte, boken är underbar i sig, men uppläsningen av Lena T. Hansson är så underbar, så superb att mina öron njuter!

Det här är en mycket rolig & lättlyssnad bok som jag varmt kan rekommendera! Man brukar väl i gemen inte heja på en mördare, men i det här fallet kan man nästan inte annat än älska Rosie Hirte, alias Thyra!

Stark 5:a till såväl bok som uppläsare!
Jag önskar att Forum kunde släppa likväl de gamla böckerna i nyproduktioner samt de nyskrivna verken på svenska. Och jag önskar att Bonnier Audio kunde släppa ljudboken på mp3, så att fler kunde lyssna och njuta! Dessutom önskar jag att uppläsaren kunde läsa in fler böcker.
För varför ska man acceptera en samling mediokra uppläsare när man kan få den allra bästa????

2013-06-08

En av de mest skruvade böcker jag någonsin läst/lyssnat på. Helt enkelt en underbar liten bok som jag aldrig ville skulle ta slut. Lyssnade på ljudboken med Lena T. Hansson och njöt. Hon liksom boken är utan tvivel bland det bästa man kan ha i öronen! Nu vill jag läsa mer av Ingrid Noll, men alla tycks vara slut på förlaget. Vad ska man göra då?- Tradera: Here i Come!