Tuppen r dd

Noll, Ingrid

| 1993

2015-04-30

Hans rst genljd i mina ron s att jag blev alldeles yr, hjrtat dunkade och jag hade fjrilar i magen. Det var inte den bermda krleken vid frsta gonkastet, det var krlek vid frsta rstklangen."
Vid femtiotv rs lder drabbas Rosemarie Hirte av krleken som av blixten. Hittills har hon levt ett ganska grtt och hndelselst liv och hon trodde att hon var immun mot stiliga karlar och upphetsande rster. Men det r tydligen aldrig fr sent!
Och drmed brjar karusellen snurra. Det ena leder till det andra och Rosemarie gr bokstavligen ver lik fr att fnga sitt hjrtas utvalde.

Det hr r en vldigt rolig mysdeckare om en kvinna som gr ver lik fr att mannen hon lskar ska lska henne. Synd att boken inklusive frfattaren r spass oknd i Sverige. Hon har tydligen skrivit ett flertal nya bcker i sitt hemland Tyskland, men dessa verkar inte komma p svenska, varfr?

Och varfr slpper inte Bonnier Audio ljudboken som Mp3? Det hr var tredje gngen jag lyssnade p den, fr i det hr fallet tror jag faktiskt att ljudboken r bst. Missfrst mig inte, boken r underbar i sig, men upplsningen av Lena T. Hansson r s underbar, s superb att mina ron njuter!

Det hr r en mycket rolig & lttlyssnad bok som jag varmt kan rekommendera! Man brukar vl i gemen inte heja p en mrdare, men i det hr fallet kan man nstan inte annat n lska Rosie Hirte, alias Thyra!

Stark 5:a till svl bok som upplsare!
Jag nskar att Forum kunde slppa likvl de gamla bckerna i nyproduktioner samt de nyskrivna verken p svenska. Och jag nskar att Bonnier Audio kunde slppa ljudboken p mp3, s att fler kunde lyssna och njuta! Dessutom nskar jag att upplsaren kunde lsa in fler bcker.
Fr varfr ska man acceptera en samling mediokra upplsare nr man kan f den allra bsta????

2013-06-08

En av de mest skruvade bcker jag ngonsin lst/lyssnat p. Helt enkelt en underbar liten bok som jag aldrig ville skulle ta slut. Lyssnade p ljudboken med Lena T. Hansson och njt. Hon liksom boken r utan tvivel bland det bsta man kan ha i ronen! Nu vill jag lsa mer av Ingrid Noll, men alla tycks vara slut p frlaget. Vad ska man gra d?- Tradera: Here i Come!