Tuesdays with Morrie

2022-03-04

Vilket skräp

Cecilia U

2021-03-03

En av de absolut bästa böcker jag har läst. Satt och antecknade citat på citat och kände mig faktiskt som en annan människa efter denna bok, och då har jag ändå jobbat mycket på mig själv senaste året. Ytterligare en favorit som åker in i bokhyllan.

Vahid Shahedi

2019-05-23

En existentiell och sann berättelse om ett mentorsförhållande. En väldigt bra bok om man vill fundera på förhållningssätt till livet.

Bokslukerskan 93

2019-01-18

Vilken fin filosofisk bok om en gammal man som ligger på dödsbädden, som har en vän som är hans gamla elev. Han uttalar sig om vad han anser är meningen med livet, vad han har lärt sig osv. Riktigt fin bok!

Susanne Karlsson

2018-05-27

Varm, sorglig, livsfilosofi

Therese

2018-05-05

Välskriven och tänkvärd historia. En fin hyllning till en gammal mentor.

michael sivenbring

2016-10-24

Mycket vacker men sorgsen handling. läsvärt om döden och förhållanden mellan människor. Många livsvisdomar i denna moderna klassiker.

Marita Stadler

2016-04-30

Förvånansvärt bra bok om samtal mellan en yngre och en äldre man. Varmt skriven och visdomar ur livet blandas med en intressant historia.

Natalie Nordström

2016-03-10

Fantastiskt fin och fruktansvärt sorglig i en underbar mix. Så som många böcker i samma anda får man perspektiv på livet och små (och stora) problem. Jag vill att alla ska läsa denna bok... och dansa mer!

Helen Perez

2015-05-20

Superbra bok!!!

Pernilla Lindholm

2015-04-14

Bra bok, men det känns lite som att den är skriven för att läsaren ska upptäcka en massa tankar för allra första gången. Problemet är väl bara att jag inte tycker att det var så mycket nya tankar som dök upp. Hur som helst så var boken läsvärd.

Carola Sledd

2015-01-11

Grät mig igenom denna...

En av de allra finaste böcker jag läst

Jasminka Sojtaric

2014-06-29

Har väntat ett tag på att hitta denna bok på svenska. Jag var inspirerad och nyfiken när Oprah W. rekommenderade den i sitt program.
En fantastisk bok! Rekommenderas varmt!

Katarina Johansson

2014-03-11

Oerhört fin bok. En frågeställare om vad som är viktigt här i livet.

Lotta Berlin

2014-02-25

HELT UNDERBAR BOK SOM ALLA BORDE LÄSA! Och läsa mer än en gång. Köp flera och ge bort!
Livet blir liksom inte sig likt efter att ha fått dela det med Morrie.
Man lär sig uppskatta det man har och man tvingas till eftertanke.
Återigen, en underbar bok med ett fantastiskt budskap.

Fatima Reimerthi

2014-02-05

Den här boken rörde mig verkligen och jag har läst om den ett par gånger

Linda N

2013-11-24

Underbar!

Eva Silverlind

2013-10-06

Har läst boken tre gånger och varje gång ger den så mycket vishet

Susanne Antonson

2013-09-27

En fantastisk skildring, den gav mig en fin bild av sista tiden med ALS

Mikaela86

2013-09-15

En väldigt fin bok som man läser ut snabbt. Den berör bland de viktigaste frågorna som finns här i livet på ett varmt och mjukt sätt och man blir glad och fylld av kärlek.

Sara Sandquist

2013-08-05

Helt okej, men den blev lite tjatig.

Christina Johansson

2013-07-23

Härlig och gråtmild

Louise Ö

2013-06-30

Läst säkert tre gånger! Så full av visdom och sååå bra!!

Joanna .

2013-02-19

En underbar bok, blev främst berörd av den varma, kärleksfulla vänskapen som skildras.

Carina B

2013-02-08

Vilken fantastisk bok om livskunskap och att värdera det som finns nära! Kanske lite mycket " goda ord" längst vägen men gör inget! Den berör mig djupt och hamnar på den speciella hyllan där favvoböckerna med goo känsla står! Språket kanske lite för "lätt" men känner att det passar boken då diskussionen kring döden är likså. Det passar ihop på något konstigt sätt.

Jaqueline Andersson

2012-11-27

Vilka visdomsord! Omge dig med familj och vänner, ägna dig åt dina intressen, låt dig inte svepas med i konsumtionshetsen! Om du är fullständigt dum i huvudet rekommenderar jag denna bok varmt.

Rebecca Dahl

2012-08-18

En hel del tänkvärda ord men skriven på ett sätt som inte berör mig. Tyvärr.

eva arkelid

2012-08-15

en underbar bok! inget att läsa på bussen, mycket tårar.

Eva Jämting Lundh

2012-07-04

Tänkvärd om livet och livets slut.

Cecilia Winberg

2012-06-24

Tänkvärd och sorglig.

Claes Nilsson

2012-06-04

Får en att tänka ett tag

Gunilla Näsfäldt

2012-04-10

Tänkvärd och fin.

Linda Sjöberg

2012-03-23

En ganska bra berättelse om vänskap, livet och döden.

Chatarina Lööw

2012-02-25

Helt underbar!

Jörgen Smedengren

2012-02-21

En bok med väldigt mycket hjärta och en hel del förnuft. Finns även en film där Jack Lemon gör en riktigt bra roll som den döende Morrie. Läs denna bok.

Sara Dahlin

2012-02-06

Även om ämnet berör, så tyckte jag boken bara var tråkig! Och deppig. Och platt. Jag gav upp på sidan 117.

Emma Wänni

2012-01-16

Bra bok

Marinett Målberg

2012-01-07

Fantastisk berättelse,kommer nog att läsa om den.

Faxxi -

2011-12-04

Man blir rätt mätt på kloka ord i längden.

Therese Simar

2011-12-01

Tragisk men mkt läsvärd!

Helena Karlsson

2011-11-20

En fantastisk bok som är fullspäckad av livsvisdom, klokhet, lärdomar och aha-upplevelser. Förvånansvärt lättläst. Skattar boken högt och den står på min speciella hylla där bara de bästa får stå.

Philip Larsson

2011-11-20

En fantastiskt bra bok som jag rekommenderar alla att läsa!

Maria W

2011-11-16

Tänkvärd, lättläst och berörande?

Anna Hellberg

2011-11-03

Underbar bok måste läsas!

Ulrica Björnhag

2011-10-25

En bok med ett viktigt budskap. Tyvärr är språket och sättet att skriva lite platt och det gör att innehållet inte blir så djupt som det borde. Den rafsar lite på ytan men når aldrig riktigt ner. Men visst några tårar trillar och visst innehåller den sanningar och tänkvärda ord. Men blir tyvärr lite för ytlig. Han inte sett filmen men gissa (hoppas?) att manusförfattaren har trängt lite djupare.

Jari Kokko

2011-10-23

Intressanta ämnen diskuteras. Men den är för "amerikansk" för mig.

Eva Dahlberg

2011-09-19

Jag hade väldigt höga förväntningar på boken. Tyvärr var den inte så bra som jag trodde.

En rar och sorgsen liten bok.

Maria Klamas

2011-06-20

Sträckläste boken en kväll... det säger en hel del om min tanke och min känsla för den här boken. Berättelsen om två personers möten och betydelse för varandra och för varandras syn på sig själva och livet... Det är spännande och intressant att höra på professorns tankar om livet och hur man kan leva det för att leva så fullt ut man kan... Det är en sorgsen bok, men ändå så full av liv och tillförsikt, men visst tårarna rann... och eftertänksamheten och värmen hänger nog i länge länge!!