Åtta steg bakom

Rudberg, Denise

I den åttonde boken i den populära serien om förundersökningsledaren Marianne Jidhoff för Denise Rudberg oss åter bakom överklassens polerade fasader och visar att ingenting någonsin är som man tror.En kväll maj 1988 försvinner den sjuttonåriga Isabelle Renaudot efter en bröllopsfest på Djurgården i Stockholm. Trettio år senare blir fallet återigen aktuellt i samband med en dokumentär om försvinnandet, och Marianne Jidhoff får uppgiften att ta utredningen vidare tillsammans med sin arbetsgrupp. De anar att familjen Renaudots stora förmögenhet kan ha haft något med försvinnandet att göra. Den dittills förtegna familjen öppnar också dörren till gömda hemligheter som får en avgörande roll för fallets lösning. Men vad är sanning och vad är spekulationer?Samtidigt anmäler en ung man sina misstankar om att han blir förföljd. Anmälan hamnar på polisassistent Augustin Madrids bord,...

2019-02-19

Älskade ettan och tvåan, lade besviket ifrån mig trean. Bra att det har skett förändringar i Marianne, Torsten och Madrids liv. Att gå på kända platser på Djurgården och Östermalm är ett plus. Livet verkar dock rätt stillastående där på Östermalm, högsta nöje att äta och dricka. Mycket lättläst, tror inte riktigt på storyn.

Sabina Johnsson

2019-01-06

Hon gör det igen! Lika bra som vanligt. Men måste säga att jag tyckte att slutet kom lite plötsligt. Jag skulle vilja vara med och gissa lite längre. Få hinna lära känna alla mer och gräva ner sig lite mer i alla karaktärer.

2018-11-29

Denise Rudberg har gett ut drygt tjugo stycken böcker, och jag har läst dom nästan allihopa. Jag gillar hennes sätt att skriva. Tycker att hennes böcker är lättlästa, lättsmältna, snabblästa, enkla, underhållande, och läsvärda.

Den här boken är den åttonde delen om Marianne Jidhoff, i den serie böcker som Denise Rudberg kallar Elegant Crime, som är kriminalromaner i överklassmiljöer.

Jag tycker att boken Åtta steg bakom var precis lika bra som dom sju tidigare böckerna, och jag hoppas på att det kommer fler böcker i serien. Så jag kan absolut rekommendera boken, men allra helst hela serien i rätt ordning.

2018-11-14

Självklart gillar jag fortsättningen om Marianne och de hon har runt omkring sig. Men i den här boken får man inte hänga med dem så mycket som man vill. Stor fokus läggs på ett cold case och jag får inte tillräckligt av arbetsgruppen. Annars är det en lättläst bok med driv, och den är såklart helt okej.

A H

2018-11-09

Alltid trevligt att läsa om Marianne o Co.

Evasbokhylla

2018-11-06

Elegant crime när den är som bäst!