Trubbel

Child, Lee

| 2009

Den 11 september 2001 förändrades den före detta militärpolisen Jack Reachers tillvaro. Han var en onåbar vagabond med endast en tandborste som bagage. Nu måste han bära ID-kort. Men är fortfarande så anonym det alls går att vara i USA. Trots det lyckas en före detta kollega spåra honom. Och få fram ett meddelande. Samla ihop vår gamla enhet igen! Reacher inser genast situationens allvar. Ingen, absolut ingen, jävlas med militärpolisens utredare. Och Reacher var den främste av dem. De har alltid stöttat varandra och nu har en av dem hittats död. Av de övriga sex finns inte ett spår. Ingen, absolut ingen, jävlas med Reacher. Eller hans vänner. Jävlas med Reacher och Reacher jävlas tillbaka. Och räntan är döden.

2017-01-19

En helt OK Reacherthriller. Som vanligt lite väl grym ibland, men han har ju alltid "rättvisan" på sin sida...

Mattias Lönnebo

2013-12-21

Riktigt bra och spännande. Intressanta karaktärer och effektivt språk.

Kim M. Kimselius

2013-10-07

Trubbel av Lee Child är en riktig otäck och spännande bok. Jag kastas direkt in i handlingen och får vara med om att bli utkastad ur en helikopter, bunden till händer och fötter.

Är det någon som verkligen kan beskriva allt i detalj så är det Lee Child. Det känns som om jag är där, som om jag är varje person han beskriver och upplever det de gör. Vilket gör boken riktigt otäck, skrämmande och fruktansvärt spännande!

Kim M. Kimselius

2013-10-07

Otäck och spännande bok. Läs hela recensionen här: http://www.boktipset.se/blogg/kimselius_bokblogg/2013/10/07/trubbel-av-lee-child/

2013-01-14

Nja, en av de sämre Recharböckerna faktiskt. Inte så jättespännande alls. Svag trea.

2013-01-14

Nja, en av de sämre Recharböckerna faktiskt. Inte så jättespännande alls.

2013-01-14

Stabil Reacherroman, tyvärr något förutsägbar.

Peo Edvinsson

2012-12-19

Suverän, precis som en Lee Child alltid är.

jörgen jönsson

2011-09-12

Bladvändare utan någon som helst djupare mening.
Inte boken om man gillar att bli utmanad eller överraskad!

Patricia B

2010-08-22

Jag kan inte hjälpa det, jag älskar Childs sätt att tåta ihop remarkabla skeenden :D