Trstaren

Wahlberg, Karin

| 2007

Karin Wahlbergs lsare kommer inte att bli besvikna nr de fr Trstaren i sin hand. I den sjtte spnningsromanen om kriminalkommissarie Claes Claesson och lkaren Veronika Lundborg r det terigen sjukhusmiljn som gller, och som initierad skildrare av den r Karin Wahlberg en obestridlig mstare. En kvinna vandrar hemt genom det fridfulla Oskarshamn efter en kvll med sina vninnor. Pltsligt hr hon ngon som jmrar sig inne bland skuggorna p kyrkogrden. Nr hon tar upp mobilen fr att kalla p hjlp tornar en gestalt upp sig framfr henne och hon knner en brnnande smrta i magen. S blir allt mrkt. Veronika Lundborg har jouren nr den skottskadade kvinnan kommer in och operationen ser ut att bli framgngsrik. Men bara ngra timmar senare hittas kvinnan dd i sin sjukhussng. Veronika anmls till Sjukvrdens hlso- och ansvarsnmnd - kan hon ha gjort en felbedmning som...

2018-04-19

Svensk standarddeckare men med ett bra sprk och karaktrer som knns levande, Helt ok.

ingrid tullgg

2015-09-29

Lttsam enkel deckare

Anne Hansson

2015-03-07

nnu en Karin bok som frn brjan till slut tar oss i genom sjukhus och polis jobb. Mycket bra bok handlingen frs fram som p skidor, man hinner fatta allt och man r inne i spnningen var gng man lser. Hon blir bara bttre och bttre med sina bcker

Rasmusmatte .

2015-01-29

Karin lika bra som alltid

Carina Svensson

2012-05-19

Helt ok att lsa, men handlingen i den hr boken var nog den som engagerat mig minst hittills i serien.

Anna Lindstrm

2011-03-02

Jag vet inte vad jag ska stta fr betyg egentligen... 3 eller 4. Strcklste p tv kvllar och jag tycker den var spnnande. Trevlig underhllning men vet inte om jag kommer lsa ngon mer bok av frfattaren.

Eva Svensson

2011-02-15

Gillar hennes sjukhushistorier om n lite banala ibland.

2011-01-05

Tyckte den hr deckaren var spnnande, ven annorlunda emot de flesta deckare jag lst. Trots spnningen kndes den mysig och "hemma" p ngot stt.
Gillade karaktrerna i boken!

Anna Liljeby

2010-10-06

lskar alla hennes bcker

Mirja Jacobsson

2009-08-24

Synd. Jag gillar frfattarens berttelser om huvudpersonerna, men det r nt som inte stmmer med denna deckare. Lite fr mkt enkla lsningar och snabba ihoprafsningar p slutet. Man kan inte bertta ur en persons perspektiv och samtidigt dlja vad som hnt fr lsaren - det blir fel!

Karin Karlsson

2009-07-10

Riktigt bra

Johanna Falkered

2009-07-01

Den hr var ox frvnande bra. Verkligen.

Karin D

2009-06-15

Jag tycker att Karin Wahlberg skriver bra och nu har jag ju lrt knna personerna i hennes bcker ocks - roligt att flja dem vidare. Jag tycker att deckargtan var ngot konstruerad med en aning fr mnga sammantrffanden. Men jag var klart underhllen och srskilt p slutet hade jag svrt att lgga ifrn mig boken.