Tröstaren

Wahlberg, Karin

| 2007

Karin Wahlbergs läsare kommer inte att bli besvikna när de får Tröstaren i sin hand. I den sjätte spänningsromanen om kriminalkommissarie Claes Claesson och läkaren Veronika Lundborg är det återigen sjukhusmiljön som gäller, och som initierad skildrare av den är Karin Wahlberg en obestridlig mästare. En kvinna vandrar hemåt genom det fridfulla Oskarshamn efter en kväll med sina väninnor. Plötsligt hör hon någon som jämrar sig inne bland skuggorna på kyrkogården. När hon tar upp mobilen för att kalla på hjälp tornar en gestalt upp sig framför henne och hon känner en brännande smärta i magen. Så blir allt mörkt. Veronika Lundborg har jouren när den skottskadade kvinnan kommer in och operationen ser ut att bli framgångsrik. Men bara några timmar senare hittas kvinnan död i sin sjukhussäng. Veronika anmäls till Sjukvårdens hälso- och ansvarsnämnd - kan hon ha gjort en felbedömning som...

2018-04-19

Svensk standarddeckare men med ett bra språk och karaktärer som känns levande, Helt ok.

ingrid tullgög

2015-09-29

Lättsam enkel deckare

Anne Hansson

2015-03-07

Ännu en Karin bok som från början till slut tar oss i genom sjukhus och polis jobb. Mycket bra bok handlingen förs fram som på skidor, man hinner fatta allt och man är inne i spänningen var gång man läser. Hon blir bara bättre och bättre med sina böcker

Rasmusmatte .

2015-01-29

Karin lika bra som alltid

Carina Svensson

2012-05-19

Helt ok att läsa, men handlingen i den här boken var nog den som engagerat mig minst hittills i serien.

Anna Lindström

2011-03-02

Jag vet inte vad jag ska sätta för betyg egentligen... 3 eller 4. Sträckläste på två kvällar och jag tycker den var spännande. Trevlig underhållning men vet inte om jag kommer läsa någon mer bok av författaren.

Eva Svensson

2011-02-15

Gillar hennes sjukhushistorier om än lite banala ibland.

2011-01-05

Tyckte den här deckaren var spännande, även annorlunda emot de flesta deckare jag läst. Trots spänningen kändes den mysig och "hemma" på något sätt.
Gillade karaktärerna i boken!

Anna Liljeby

2010-10-06

Älskar alla hennes böcker

Mirja Jacobsson

2009-08-24

Synd. Jag gillar författarens berättelser om huvudpersonerna, men det är nåt som inte stämmer med denna deckare. Lite för mkt enkla lösningar och snabba ihoprafsningar på slutet. Man kan inte berätta ur en persons perspektiv och samtidigt dölja vad som hänt för läsaren - det blir fel!

Karin Karlsson

2009-07-10

Riktigt bra

Johanna Falkered

2009-07-01

Den här var oxå förvånande bra. Verkligen.

Karin D

2009-06-15

Jag tycker att Karin Wahlberg skriver bra och nu har jag ju lärt känna personerna i hennes böcker också - roligt att följa dem vidare. Jag tycker att deckargåtan var något konstruerad med en aning för många sammanträffanden. Men jag var klart underhållen och särskilt på slutet hade jag svårt att lägga ifrån mig boken.