Trollkarlens trast : jakten på fågeln som faktiskt fanns

Davies, Martin

| 2006

TROLLKARLENS TRAST av Martin Davies TROLLKARLENS TRAST är omöjlig att lägga ifrån sig! Det här är jakten på fågeln som faktiskt fanns. En fascinerande historia där spänning och romantik vävs samman i sökandet efter "den mystiska fågeln från Ulieta", senast sedd 1774 av James Cooks expedition i Söderhavet. Nu, flera hundra år senare, tvingas konservatorn och forskaren Fitz ge sig ut på spaning efter spår av den trastliknande fågeln. Mörka krafter gör att sökandet blir mer komplicerat och farligt än någon kunde tro. Boken blev i våras utvald till den populära Richard & Judys Bookclub i brittisk TV och har blivit en stor succé. De som läst Tracy Chevaliers FLICKAN MED PÄRLÖRHÄNGE blir förtjusta över TROLLKARLENS TRAST. "En engagerande, historisk roman ... en vacker, stämningsmättad berättelse ur det förflutna." THE GUARDIAN "När jag hade läst den både gripande och roande...

2014-07-09

Kändes ganska långtråkig till en början. Men den tog sig och sedan blev jag nyfiken och tagen av kärlekshistorien bakom. 3,5 nära 4:a

Helena Almqvist

2013-01-15

Kunde inte läsa ut den snaaark

Carina Olsson

2012-10-24

Jag brukar tycka om när handlingen i böcker hoppar mellan nutid och dåtid och i det här fallet blev jag inte besviken, dock tycker jag att dåtidshandlingen är den mest intressanta.

Trevlig och läsvärd.

Mimi hansson

2010-11-04

En stark favorit

Simone O

2010-06-30

Fantastiska karaktärer i en annorlunda bok. En bok att läsa med öppet sinne, jag blev fast och trollbunden.

2010-02-15

Boken har ett visst underhållningsvärde.