Trollbunden

Sandemo, Margit

| 1990

Silje Arngrimsdotter var bara sjutton år när pesten tog alla hennes släktingar 1581. Utsvulten och frusen och med två små barn att ta hand om sökte hon sig till likbålen utanför Trondheim för att söka värme. Märkligt nog var det bara en i isfolkets ätt som hjälpte henne i nödens stund - en man som Silje fann närmast djurisk och skrämmande, men underligt tilldragande på samma gång...

💚💜All i can say is
Read this
Beautiful Series
I just love the Story and i can read them over and over again
The language and writing is so captivating!
I never get tired and they make me relax
I give these books
All Love i can
I loved Sandemos way to write and to take the listener to another place in a Captivating Story
I give this 3 books
❤️❤️❤️❤️❤️ of 5
Beautiful Hearts💜💚

Marie Byström

2021-08-14

Har läst hela serien Sagan om isfolket två ggr. Kommer troligtvis läsa den igen. Bara älskar dom här böckerna. ❤

Maja Arnander

2020-12-04

😍

Elin Björnsson

2020-08-13

Jag älskar hela denna serie av böcker.

Jan Banan

2020-03-09

Klart över förväntan! Trodde inte det här skulle vara någonting för mig, men där hade jag fel.

Anna Katarina

2015-06-01

Började läsa Sagan om Isfolket för många år sedan, men kom av mig av någon anledning en bit in i serien, trots att jag tyckte om böckerna. Nu har jag börjat om och den är lika bra som jag minns den! :)

Anna Jensen

2015-01-07

Åh, så bra! Kunde inte annat än att sträckläsa. Hoppar på nästa på direkten!

Angelica Råberg

2014-11-05

Redan vid första boken vad jag fast! Var tvungen att skaffa alla 47 böcker och jag praktiskt taget sträckläste allihop!

Jennie

2014-08-15

Läste hela serien när jag var tonåring. Tyckte att de var underhållande och sträckläste dem. Kan inte sätta individuella betyg på dem då jag inte minns vilka som jag tyckte var extra bra. har därför satt 3 på alla.

E H

2014-04-07

Hatten av för Sandemo.
Magiskt. Vackert. Mystiskt.

2014-03-29

Jag hade unga förväntningar överhuvudtaget! Men den är faktiskt ganska bra. Lite av bladvändare där i början då den är som mest spännande. Dock tycker jag att den tappar något mot slutet. Men helt klart godkänd!

Kim M. Kimselius

2014-03-09

För många, många år sedan hörde jag talas om Margit Sandemos serie Sagan om Isfolket. Det sas att det inte var ”fint” att läsa de böckerna. En dag mötte jag en kvinna som hade alla böckerna i serien, jag lånade första boken och var fast. Därefter började jag samla på alla böckerna, utan att läsa dem, för jag ville ha hela serien komplett innan jag satte igång. Nu står samtliga 47 böcker i serien Sagan om Isfolket i min bokhylla.

Den här veckan började jag läsa första boken i serien, och det är precis som titeln säger man blir trollbunden. Det är en fascinerande berättelse om Silje som är 16 år. Vi möter henne för första gången när hon nyss har lämnat sitt hem. Läs hela recensionen här: http://www.boktipset.se/blogg/kimselius_bokblogg/2014/03/09/trollbunden-av-margit-sandemo/

Kim M. Kimselius

2014-03-09

My.loved.books

2013-12-30

Wow vilken bok! Är SÅ glad att det är 46 böcker kvar! :)

Omläsning:
Jag bara älskar denna bok & ja ser nu fram emot att läsa bok nr:2 =)

Tony

2012-10-14

Läste serien en sommar. Snittade väl 1,5-2 om dagen...ett epos!

Jenny Jansson

2012-10-09

Åh vad jag älskar böckerna om isfolket! Det finns allt i dom böckerna.

Miranda Samuelsson

2012-06-12

Åh denna serien är så himla bra! Alla borde läsa den!

Sandra Sjöstedt

2012-05-19

Bra bra..

Helena Hallin

2012-02-04

Bästa serien jag läst. Alla böcker har något vackert att berätta. Jag älskar författarens sätt att skriva.

Cecilia Sollenby

2011-12-16

En helt underbar serie! Har äntligen hittat böckerna inbundna!

Rose-Marie Orward

2011-11-06

*S* Ja herregud man märker att man åldrats men visst var dom Ok.. Sol är väl den som mest liknar dagens kvinnor.
Obs Är inte feminist

Nethan Wikström

2011-03-22

Kan inte mer än att fullständigt hålla med det Jasmine Hedberg o Lotta Svensson skriver!! Jag har läst hela denna serie 5-6 ggr, o kommer läsa den fler! Har även läst hela "Häxmästaren" o "Solens rike" som ingår i triologin, o de är med helt underbara!! REKOMMENDERAS STARKT!!

Maja Korpvinge

2011-03-13

Har läst alla 47 men lägger bara till den första. Gillade hela serien i allafall :)

Sara Johansson

2011-03-08

Hade svårt att sätta betyg på boken.. Skulle vilja satt 3,5 men var oxå så okoncentrerad under delar av boken så tror den är bättre.. Men tillslut blir de en låg 4 för de e en bra handling.

jasmine hedberg

2010-12-30

När jag läste sagan om Isfolket, så fanns det inget stopp på mig. Dessa böcker har etsats fast i mitt huvud och böckerna är så otroligt verkliga! Margits sätt att få ord och beskrivningar levande är helt otroligt. Man blev uppriktigt sagt ledsen när man läste sista boken, det kändes som att en del av en själv dog typ..Margits böcker är otroliga!

Lotta Svensson

2010-10-19

Sagan om Isfolket är en saga som står mig väldigt varmt om hjärtat. Denna saga har jag läst flera gånger. Margit Sandemo är en väldigt spännande människa. Hennes beskrivning om hur Isfolket kom till henne, så hon kunde skriva denna saga, får en att rysa. Fast att jag är en ganska jordnära männsika, så har jag upplevt hennes saga väldigt nära mig.

Anette L

2010-01-28

Det finns inte nån av Margit Sandemos böcker som inte är bra - men Sagan om Isfolket är helt klart dom bästa, och särskilt dom 8 första böckerna

Danielle Schill

2009-12-14

Sagan om Isfolket är perfekt läsning när man inte vill tänka så mycket utan bara koppla av och plöja bok efter bok. De är lättlästa och innehåller i princip allt och lite till. Böckerna blir dock mindre och mindre bra ju längre man kommer i serien, även fast det är värt att läsa alla utom möjligen den sista boken som jag inte alls förstår vad den har för funktion.

Leo Lidén

2009-12-14

Ja vintern i 7e klass körde jag allt igenom några. Idag tror jag verkligen att jag skulle rata dem ganska hårt. Lite harlequinaktiga sexscener om jag inte minns fel...., och skeva könsroller, men men det var ju 11 år sen jag läste den.

Emma

2009-09-05

I min tonår läste jag ungefär hälften av alla 47 böckerna i Isfolksserien. Jag blev helt betagen och flera av dem läste jag åtskilliga gånger. Framförallt bok 1-4 är helt underbara vad jag minns. Hade tänkt läsa färdigt alla böckerna i serien men tröttnade någonstans på vägen. "Någon gång" har jag nog tänkt att jag skall kunna läsa färdigt resten av böckerna också.

Erika Broberg

2009-08-21

Vet inte hur många jag kom i denna serien, men när jag läste dem tyckte jag väldigt mycket om dem... Men det kan ju ibland bli för mycket av det goda om man läser alla i sträck...

Jeanette Algeson

2009-06-24

Böckerna är jätte mysiga. Jag älskar Sagan om Isfolket. Verkligen en trevlig läsning emellan alla andra böcker!