Trojanen

Ahlstedt, Mats

ÖVER 500 000 SÅLDA BÖCKER I SVERIGE!Efter ett gräl där Linneas pojkvän Kristoffer gör slut berättar han att han tänker lägga ut nakenbilder av henne på nätet. När Linnea ska konfrontera honom knivhuggs han till döds framför ögonen på henne av en okänd gärningsman.  Kristoffer har utvecklat ett datorspel som förväntas bli en världssuccé. När ytterligare två unga män mördas blir Ella Werner vid Göteborgspolisen allt mer övertygade om att det finns en koppling mellan morden och spelet. Men sanningen är värre än hon kan föreställa sig. I spelet döljer sig en trojan med ofattbar förstörelsepotential. Trojanen är den fjärde fristående delen i Mats Ahlstedts populära serie om profilerare Ella Werner vid Göteborgspolisen.MATS AHLSTEDT, född 1949, tillbringade sina första levnadsår på en prästgård i Jämtland. Därefter gick flyttlasset till Göteborg där hans far jobbade som...

A H

2020-03-18

Bra

Evasbokhylla

2019-10-19

En spännande bok! Hur små vi människor är i ”cybervärlden” Vilka otäcka konsekvenser kunskap kan få om det hamnar i orätta händer.

Jan Banan

2019-10-16

En i grunden riktigt stor berättelse som tyvärr levereras till läsarna i en alldeles för nerbantad och förminskad förpackning. Det finns ändå en viss spänning i boken och i Ella och Niklas har Ahlstedt skapat ett gemytligt par som man som läsare gillar att följa. Ingen av författarens bästa böcker, men helt OK.

villa-freja.se

2019-05-04

Spännande, driven och välskriven.

Johanna Åberg

2019-03-27

Lika bra och spännande som de övriga 3 böckerna om Ella Werner och hennes kollegor!! En riktig bladvändare!!! Hoppas att det kommer fler böcker i serien!!