Trojanen

Ahlstedt, Mats

Efter ett gräl där Linneas pojkvän Kristoffer gör slut berättar han att han tänker lägga ut nakenbilder av henne på nätet. Trots att han är berusad sätter han sig bakom ratten och kör därifrån. Strax efteråt blir Linneas lillebror, som är på väg hem efter en fotbollsmatch, dödad av en rattfull bilist. Linnea är övertygad om att det är Kristoffer som kört ihjäl honom. Beväpnad med en morakniv söker hon upp Kristoffer men ångrar sig. En märklig slump gör att någon bestämt sig för att ta livet av Kristoffer och fullföljer det Linnea inte vågade. Kristoffer var ett datorgeni och hade utvecklat ett spel som förmodligen skulle bli en världssuccé. När ytterligare två unga män med koppling till Kristoffer mördas blir profilerade Ella Werner allt mer övertygad om att datorspelet är nyckeln till lösningen. Sanningen är värre än hon kunnat ana. I spelet döljer sig en trojan som om den aktiveras...

Anita H

2020-03-18

Bra

Evasbokhylla

2019-10-19

En spännande bok! Hur små vi människor är i ”cybervärlden” Vilka otäcka konsekvenser kunskap kan få om det hamnar i orätta händer.

Jan Banan

2019-10-16

En i grunden riktigt stor berättelse som tyvärr levereras till läsarna i en alldeles för nerbantad och förminskad förpackning. Det finns ändå en viss spänning i boken och i Ella och Niklas har Ahlstedt skapat ett gemytligt par som man som läsare gillar att följa. Ingen av författarens bästa böcker, men helt OK.

villa-freja.se

2019-05-04

Spännande, driven och välskriven.

Johanna Åberg

2019-03-27

Lika bra och spännande som de övriga 3 böckerna om Ella Werner och hennes kollegor!! En riktig bladvändare!!! Hoppas att det kommer fler böcker i serien!!