Tro dina ögon

Barclay, Linwood

Thomas bor med sin far i Promise Falls och tillbringar sina dagar med att utforska och memorera världens städer. Men han lämnar inte sitt rum utan tar sig längs varenda gata och gränd via hemsidan whirl360. När Thomas far omkommer i en olycka kommer broder Ray till barndomshemmet, där han försöker anpassa Thomas till ett vanligt liv utan datorn.Ray blir mer och mer irriterad över att Thomas hävdar att han arbetar för CIA. Thomas visar honom ett foto från en gata i New York där det ser ut som någon blir mördad i ett fönster, och Ray ger efter för broderns tjat och åker dit för att undersöka. Ray är helt säker på att inget finns att finna, men han har fel. Det hela utvecklas till en minst sagt obehaglig situation. Kan det vara så att Thomas talar sanning? Vad hände egentligen i fönstret på Orchard Street? Vad är det för hemlighet som Thomas vägrar berätta för honom?Oemotståndligt fartfylld...

Marc Moore

2021-04-20

Linwood har blivit en av mina favoritförfattare på senare tid.
Han har samma förmåga som Stephen King att snabbt måla upp en miljö med karaktärer man bryr sig om, men utan det övernaturliga i Kings böcker.
Denna boken är konstant spännande och något jag hade svårt att sluta läsa. Den hade lagom många karaktärer för att hålla dom i huvudet.
Gillade slutet....

2019-06-25

Läst på svenska, Tro dina ögon:
Oj, här gäller det att hänga med i svängarna! En superkul idé är upptakten på hisnande äventyr, alltifrån grymt blodiga till överraskande humoristiska. Finfin underhållning rappt och bra skriven.

Per Harbeck

2017-06-06

Linwood Barclay har blivit en stor favorit för mig, gillar att hans böcker är så olika men ändå lyckas ha den där bladvändande spänningen. Denna historia är inget undantag, sanslös och fantastisk bok.

2016-02-13

Riktigt bra och spännande. Snabbläst!

Thommy Stenström

2014-04-15

Återigen ett mästerverk av Barclay. Dock skiljer sig denna från dom andra. Här är det ingen som direkt försvinner.

Här är det en tillfällighet som gör att tillvaron ställs på kant.

Läs den!

Bladvändare som alltid, men inte lika bra som hans föregående böcker.

Å

Åsa Sjögren

2013-11-10

Strålande! Som vanligt!

Gunilla Jönsson

2013-10-06

En bra bok, men inte lika spännande som hans tidigare böcker.

2013-08-18

Det här är Linwood Barclays femte bok på svenska. Jag har läst alla hans fyra tidigare böcker, och älskat dom allihopa.

Man ska väl inte jämföra författare med varandra, men om man ändå gör det, så tycker jag att dom författare som han påminner mest om, är Dean Koontz och Harlan Coben.

Jag gillar verkligen Linwood Barclays böcker. Tycker att dom alltid är lika spännande, oförutsägbara, lättlästa, och har en härlig humor i sig.

Och hans senaste bok, ”Tro dina ögon”, var inget undantag, utan den var precis lika bra som tidigare böcker.

Rekommenderar verkligen Linwood Barclays böcker, som är helt fristående från varandra, och alltså kan läsas i vilken ordning som helst.