Tristan och Isolde

Wagner, Richard

| 2008

Flag from de

Boken omfattar såväl Wagners tyska originaltext som en ny svensk översättning. De båda texterna står sida vid sida vilket underlättar tolkningen av den tyska texten. Den svenska texten är utformad så, att man skall kunna förstå vad man läser och därmed också kunna ta till sig innehållet i operan.

Fredrik Umark

2023-02-20

Runda bordet prequel/sequel eller hur det nu blir. Trevlig om än förutsägbar saga. Lättläst

Maja Arnander

2020-08-22

Underhållande men inte riktigt min typ av bok och story, lite för förutsägbar och går mycket fram och tillbaka om att de helt plötsligt vill ha varandra och sedan inte

2011-01-05

Tyckte faktiskt att den här var mycket bättre än jag trodde att den skulle vara. Trots att det är ett ganska gammaldags språk tycker jag att den är väldigt lättläst.
Blir lite irriterad på att de skriver överallt att Gud står på de älskandes sida, för de gör ju trots allt fel som sårar sina nära och kära genom deras kärlek. Lögner blir ju svek.
Men en vacker saga trots det, lite annorlunda mot de böcker jga normalt läser!

Elisabeth E

2010-09-12

Jag tycker om att läsa såna här medeltida romantiska berättelser om riddare och vackra damer i nöd. Enda irriterande är att författaren hela tiden envisas med att skriva hur det kommer sluta. Det är inte snällt!