Tredje tecknet

Angerborn, Ingelin

| 2013

"Olivia log igen och skulle just gå, när någonting fick henne att ta en ny titt. Tjejen i spegeln hade naturligtvis lett tillbaka, men Olivia rynkade pannan och la huvudet på sned. Tjejen i spegeln gjorde likadant. Ändå var det någonting som inte riktigt stämde. Som om spegelbilden gjorde rörelserna lite, lite för sent. Olivia la prövande huvudet åt andra sidan. Spegelbilden också. En tiondels sekund för sent. Olivia stirrade förvånat på flickan i spegeln. Och plötsligt fick hon en egendomlig känsla av att hon inte visste vem det var hon såg. Att flickan som stirrade tillbaka inte var hon." Ingelin Angerborns mysrysare Tredje tecknet börjar med en nyckel som inte verkar passa någonstans. Sen börjar Olivias katt Smilla bete sig underligt, hissen åker ner till källaren av sig själv, det dyker upp nyckelpigor lite varstans. Och de där orden hon själv skrivit i sitt block, "Jag är med dig",...

Elsa Berg

2014-09-08

En väldigt spännande bok!

Alva Kvick

2014-08-10

Eftersom jag gillade boken rum 213 så bestämde jag mig för att läsa denna också och den va ungefär lika bra som Rum 213
Dom va väldigt lika
Boken va ruskig på vissa ställen och väldigt spännande men de kändes som att författaren hade klämt in allt i slutet av boken, annars va den bra

2014-06-29

Detta var en mycket bra bok tycker jag =)

Andreas Nordh

2013-07-09

Det här var förmodligen Angerborns bästa bok hittills, vilket säger en hel del.

Jenny Eriksson

2013-06-03

Här kan ni läsa min recension: http://jenny.jennytranslation.com/2013/06/03/tredje-tecknet/