Tre timmar

Kriminalromaner som Roslund & Hellströms och nu bara Roslunds behövs och visar att man kan skriva bra läsunderhållning med skakande och angeläget innehåll. Gunilla Wedding, Skånska Dagbladet Roslund är en skicklig skribent med ett enormt driv i berättandet. Kombinationen av polisroman och actionfylld internationell thriller fungerar också utmärkt och det är lätt att tycka om huvudpersonerna. Kerstin Bergman, Borås Tidning Tonen är bara aningen annorlunda, så lite att det knappast märks. Allvaret finns kvar, samhällsengagemanget. Anders Roslund fortsätter sitt och Börge Hellströms verk med samma skicklighet. Det är återigen rasande spännande, med en thrillerhandling som snabbt trappas upp. Lotta Olsson, Dagens Nyheter Tre sekunder, eller tre minuter, är en evighet om du kontrollerar tiden själv. Medan tre timmar är alldeles...

janne lindh

2019-07-14

En välskriven, spännande och tänkvärd bok. Roslunds polisroman/thriller står högt över de många b-betonade svenska alster i genren som publiceras för närvarande.

2019-07-04

Tre timmar är den åttonde boken om polisen Ewert Grens. Och det är den tredje boken om Piet Hoffman. Jag har läst alla dom tidigare böckerna och jag har tyckt väldigt mycket om dom allihopa. Dom sju tidigare böckerna har skrivits tillsammans av Anders Roslund och Börge Hellström. Men den här senaste boken är skriven av Anders Roslund ensam.

Tre timmar var inget undantag mot dom tidigare böckerna. Den var precis lika bra, om inte ännu lite bättre.

Jag älskar hela den här bokserien, mycket för att samtidigt som dom är spännande kriminalromaner, så tar dom alltid upp aktuella ämnen i varje bok. Samhällskritiska och politiska är dom också.

Den här boken handlar bland annat om människosmuggling och flyktningar. Den är väldigt spännande och mycket gripande.

Rekommenderas absolut. Men läs gärna dom två tidigare böckerna i serien först, Tre sekunder och Tre minuter.

Malin Magnander

2018-09-13

2018-08-29

Så spännande! Och så välskrivet och lättläst. Skrämmande, fasansfulla interiörer som man undrar om de finns i verkligheten. Men så hemska kan förmodligen människor vara.

Roy Jagenheim

2018-08-11

Ännu en bok att sträckläsa. Roslund kan verkligen konsten att skriva så att man inte vill lägga ifrån sig boken förrän den är färdigläst och då vill man helst ha nästa bok direkt.

A H

2018-06-10

Den tredje i serien Tre sekunder, Tre minuter och nu Tre timmat.
Spännande som de andra - som måste läsas först!!
Äntligen en bok om något det inte skrivs så mycket om. Det borde vara lätt för de flesta att förstå varför vi borde hjälpa flyktingar på plats istället för att utsätta dem för vad som händer i den här boken.

Carolina Svensson

2018-05-01

Ny bok med Roslund utan Hellström. Lika spännande och engagerande som alltid, man kan inte sluta läsa. Läskig och varm på samma gång. Grens är sig lik och även Hoffman.