Tre systrar och en jul att minnas

MORGAN, SARAH

En charmig berättelse om mammor och döttrar, kärlek och familjeband Det viktiga med julen är inte det som ligger under granen, utan de som står runt den Det enda Suzanne McBride önskar sig till jul är att hennes tre döttrar ska komma hem och att de ska vara lyckliga. Men när Posy, Hannah och Beth återvänder till sitt barndomshem i skotska högländerna börjar gamla spänningar och begravda hemligheter genast bubbla upp till ytan. Suzanne är fast besluten om att de ska fira en perfekt jul tillsammans, men innan det kan bli verklighet finns det saker från det förflutna som måste upp på bordet Den bästsäljande feelgood-drottningen Sarah Morgan är tillbaka med en ny roman om systerskap, kärlek och familjeband, fylld av romantik och humor. ***Sarah Morgan är romanceförfattare med en lång rad älskade romaner bakom sig böcker som sålts i mer än 15 miljoner exemplar världen över....

2020-12-09

Mysig ++++

Ingela Svensson

2020-01-19

Gillas

2019-12-28

Maeve Binchy klarade ofta av att blanda allvar med humor och jag tycker som oftast att även Kristin Hannah klarar av det. Den här författaren däremot känns som en äkta harlekin-berättare som enbart klarar av att leverera "gulligull". När jag läser recensioner här eller de fantastiska recensioner boken har fått på goodreads, då undrar jag lite om vi har läst samma bok. Karaktärerna är så klichéartade och berättelsen som sådan är extremt förutsägbar och ganska tröttande enligt mig i all sin enkelhet. Jag har läst några harlekin-böcker som har varit riktigt bra, och klassisk kiosklitteratur från 70 och 80-talet i form av Mysrysare, Allers, Saxons, Lady-thrillers och Rosen-serien, dessa böcker med stor nostalgianda älskar jag. Men det här är enbart ett stort gäsp från mig. Det finns delar av boken som är helt okej, men personligen kan jag inte rekommendera den här boken. Men när jag läser de fina recensionerna så inser jag som vanligt att majoriteten av läsare inte håller med mig. Och det är ju riktigt kul.
Smaken är verkligen som baken!
Slutbetyg, en 2:a!

För mig var det det första jag läste av Sarah Morgan och jag funderar på hur jag kunnat missat hennes böcker tidigare, jag kommer absolut läsa mer från henne. Enligt mig är denna bok helt underbar, den har allt det som jag söker i en feelgood - kärlek, komplicerade relationer, sorg och en mysig julkänsla. Boken är skriven på ett enkelt språk som flyter väldigt lätt och jag kommer snabbt in i boken. Bokens story byggs på huvudkaraktärerna; mamman och hennes tre döttrar och man får läsa om deras liv/resa men det blir aldrig rörigt eller svårt att hänga med i berättelsen. Författaren är skicklig på att beskriva både miljöerna och karaktärerna. En underbart, mysig och lättläst feelgood att läsa så här kring jul.

2019-12-21

Suzanne McBride drömmer om en jul med sin familj. Hon önskar att hennes tre döttrar ska komma hem och att de ska vara lyckliga. Men med döttrarna följer även gamla spänningar och de börjar bubbla upp till ytan. Alla har de saker de bär på som stör julfriden.

Jag tokgillade den här boken och inser att jag måste läsa mer av denna författare.

Boken berättas ur alla fyras synvinkel och man inser snart att de bär på en djup sorg som fortfarande gör ont. Det här är en bok om kärlek, om att försonas och att förlåta. Sarah lyckas med att beskriva personerna i boken bra, de känns som vänner och jag vill veta mer om dem. Boken är lätt att läsa och har ett driv framåt som gör att det inte tar lång tid att läsa ut den. Jag berörs av historien, skrattar, blir sorgsen och varm i hjärtat. ”Tre systrar och en jul att minnas” är en varm och charmig berättelse som är väl värd att läsa! Kan man få beställa en fortsättning? Vill läsa mer om denna familj!

Detta var en mysig julig bok med alla familje gnabb & all julstök.
💜💜💜💜💜 av 5st🎅

Underbar, gripande & härlig!

villa-freja.se

2019-12-08

Tidigare har jag haft lite tudelade åsikter om Morgans böcker. Några av dem har lutat lite för mycket åt romance-hållet för min smak, men de senaste böckerna jag har läst har varit välskrivna feelgood-romaner. Till exempel Tre systrar och en jul att minnas som jag läste med stor behållning. Det är en varm och insiktsfull berättelse med stort djup och härlig julstämning.