Tre sekunder

Roslund & Hellström

| 2013

Flag from no

Roslund & Hellström: Tre sekunder ble kåret til årets beste krim i Sverige i 2009 av Svenska Deckarakademin. Han lever et dobbeltliv. Et liv med en kone han elsker og to små gutter som han vil beskytte for enhver pris. Og et annet, hemmelig liv, hvor han hver dag risikerer å miste alt – også livet. På oppdrag fra politiet skal han infiltrere Sveriges farligste fengsel. Samtidig er han den polske mafiaens mann. De vil ha full kontroll over narkotikasalget i landet. Dette er Roslund & Hellströms femte bok om førstebetjent Ewert Grens. Nominert til Glassnøkkelen, prisen for årets beste skandinaviske krim. Tildelt Platinapocket i Sverige for årets mest solgte krim.

Jesper Nåvik

2020-02-17

Bra

Ellinor

2020-01-24

Första halvan är lite långsam, men sen blir det otroligt spännande! Genomtänkta kopplingar genom hela boken och slutet knyts fint ihop. Gillar karaktären Piet.

Karolin L

2019-07-01

Helt otrolig bok. Den var så spännande att det kändes som om man läste ut den på tre sekunder. Jag kunde inte släppa den ifrån mig. Jag har knappt läst något som är så spännande som denna bok.

Magnus Johansson

2018-10-25

Hyggligt tidsfördriv, men nog tar de alldeles för lång tid på sig att berätta den här storyn. Lyssnade på den som ljudbok och tyckte att det gick rätt långsamt.

Ronnie Videli

2018-10-07

2018-08-24

Började lite segt, men sedan..... så himla bra och spännande!!!!

Johan

2018-07-19

En av de bästa böcker jag läst! Bra språk och sjukt spännande.

Elin

2018-07-11

Läsvärd! Man ömmar mer och mer för Ewert under bokens gång. Spännande handling om livet innanför murarna och med gripande beskrivningar av Piets dödsångest och känslor som infiltratör. Författarna gör ett bra jobb med att blanda verklighet och fiktion.

Ulrika B

2018-02-23

Välskriven och driven. Dock blir jag lite uttråkad av genren i sig och brukar inte läsa denna typ av thriller. Karaktärerna är på något sätt inte människor och vapen är inte så intressant i min värld. Spännande dock.

Karin Johansson

2018-02-16

Klart läsvärd.

Johan Wallin

2017-03-31

Precis som de andra är den otroligt spännande.

Inger Jonsson

2016-12-05

Spännande med många olika känslor. Grovt våld, men också omtänksamhet och medkänsla.
Författarna upplevs som mycket initierade.

2016-07-06

Efter ungefär halva boken tog mitt intresse bra fart och jag sträckläste. Spännande! Lite konstig grammatik här och var som jag reagerade på men inget stort.

Teresia Kjellgren

2016-06-25

Ännu en fantastisk kriminalroman av Sveriges bästa författarduo. Bra språk, fantastisk flyt i texten. Underbara??? karaktärer ?. Läs den! Och alla deras andra böcker.

Sandra Gustafsson

2015-07-06

En bok på 600 sidor och först de 200 sista var spännande. Ok men det finns bättre kriminalromaner.

Sandra Gustafsson

2015-07-06

Adam Ångell

2015-05-09

För lååååååååång.
Ta bort allt kaffedrickande och upprepande och den skulle vara mycket bättre. 150 sidor ska bort, minst..

2015-04-11

Det måste nog bli en femma! Så spännande, så intrikat ihopkommet och förmodligen så insatt. Jag kan ju inte bedöma hur realistisk intrigen är, men det framstår som trovärdig. Välskrivet och lättläst trotsdetaljrikedom och boklängd.

Theresa Gyllander

2015-01-03

Vilken spännande bok!! Gick inte att lägga ifrån sig!!!!

Izabela Horn

2014-12-11

Roslund&Hellström är mästare på att skriva böcker om kriminella människor och om deras livsstil. Tre Sekunder är svår att lägga ifrån sig, man fortsätter läsa för man måste bara veta hur det går .....

Sandy Hanna

2014-11-11

Bästa av alla duons

h4l h4rtl3y

2014-08-28

rappt, spännande och viss samhällskritik. Kompetent berättat.

Lisa S

2014-02-10

Det är med lättnad jag vänder sista bladet i boken, för de 600 sidorna har inte roat mig. Kanske är det jag som blivit kräsen men de senaste böckerna från författarna ger mig ingenting. Det är tveksamt om jag köper en Roslund Hellström i framtiden. Tyvärr.

Carin Lundberg Papp

2014-01-16

Seg start på boken men sen var den otroligt spännande o svår att lägga ifrån sig.

Elisabet --

2013-12-27

Började verkligen i fel ordning när jag läste klart denna märkte jag. Kunde verkligen inte släppa ifrån mig boken. Konstant spänning. Grym!

Annelie Eriksson

2013-08-21

Briljant!

Katarina Nord

2013-07-01

Jag är glad att jag höll ut för jag tyckte den var trög i början. men sedan var boken svår att lägga ifrån sig.

2013-04-03

Efter den stora besvikelsen "Flickan under gatan" är Roslund & Hellström tillbaka med en riktigt spännande triller igen. De kan verkligen berätta spännande stories. Språket däremot är ganka enahanda och lite "styltigt"

2013-01-12

Spännande och intressant, faktiskt en 3+ och en av deras bästa böcker. Lagom mycket fokus på huvudperson Grens och som alla vet är ju lagom bäst!

Peter Kronlöw

2012-12-29

Mycket tät stämning och otroligt fängslande. Imponerande och överaskand

Maria Karlsson

2012-12-14

Kunde inte släppa den !

jn dvd

2012-11-28

Bra som alltid. Mycket spännande från start till slut. Älskar den där lilla tråden som lämnas hängande kvar. Är säker på att den reder ut sig i nästa bok :-)

margaretha grön

2012-11-09

toppen bra som vanligt. Väldigt bra författare.

Marita Ryen

2012-09-24

En spännande historia som ibland kändes lite för hårdkokt för min smak. Spännande hela vägen.

Lena Knutsson

2012-07-27

En riktigt bra bok!

Ann Boström

2012-06-28

Obehaglig, för otäck

Robert Johansson

2012-06-17

Återigen en fyra. Jag börjar bli less mina egna omdömen, men jag gillade inte denna bok i början , men oj vad den grep tag i läsaren eftersom. författarna är ju kända att kunna väva in social frågor i en fiktiv story, så även denna gång. Ser fram emot att läsa fler böcker av dem

2012-05-15

För mig blev den här femte delen om Ewert Grens den absolut jobbigaste att läsa. Ett av skälen var språket, vilket jag upplevde som helt annorlunda mot de andra fyra böckerna. Av någon outgrundlig anledning bestämde sig författarna för att ha "fel" ordföljd i mening efter mening. Det finns säkert något bra argument för detta, men för mig betydde det ett stopp i var och varannan mening och det kändes mest som att jag läste en uselt översatt bok. Läs resten på http://bokslut.blogspot.se/2012/05/tre-sekunder-av-anders-roslund-borge.html

Niklas Lindén

2012-03-24

Riktigt bra kriminalare som håller i spänningen till sista sidorna. Roslund & Hellström har en skön avskalad stil som vässats sedan första boken.

Linda Svedberg

2011-12-06

Bästa på länge inom denna genre!

En av de bästa böcker jag lyssnat på.
Läs mina recensioner på www.ljudboksbloggen.se

Eva Simonsson

2011-10-26

Roslund & Hellström är bara bäst! När jag läste den här boken kom jag på mig själv med att fysiskt sitta på helspänn. Slutet fick det utfall jag önskade också, vilket kändes riktigt skönt!

Lena A

2011-09-11

Thomas Askerling

2011-08-21

En riktig sidvändare. Beställde 4 nya böcker av dessa författare på stört.. Otroligt spännande

Ulf Pettersson

2011-05-30

en mycket spännande och välskriven bok. Jag förstår att den fick pris fö bästa deckare för ngt år sedan. Författarna märker man har god kunskap om den brottsliga världen, detta framkommer mycket tydligt.

Alexander Rynéus

2011-04-28

Lite tröttsamt med alla dessa slitna gubbs... Men den här boken är så vansinnigt spännande att man förlåter det mesta.