Tre män i en båt

Jerome, Jerome K.

| 1969

Berättelserna om hur männen packar inför sin resa på Themsen, hur de under färden strider med svanar eller hur öppnandet av en konservburk egentligen går till, har människor skrattat åt i ett århundrade. Tre män i en båt är riktigt god, underfundig engelsk humor, men också en intressant skildring av livet i London och omkring Themsen under 1800-talets slut. Här i en underbar uppläsning av Jan-Olof Strandberg! Speltid: ca 5 timmar

2018-02-10

Språket är riktigt bra men handling och humor känns lite passé.

Black Jim

2017-05-03

Inte jättekul. Men gillar du Göta kanal-filmerna tycker du säkert den här är kul också.

Cristos Contreras

2015-01-07

Denna bok bevisar att människan alltid har varit densamma. Humorn, med eller utan elektricitet och datorer, står sig. Tidlös och riktigt bra bok med ett underbart språk. Läs!

Martin K

2014-12-07

Väldigt, väldigt underhållande!

Mary G

2012-01-22

Styrkan i den här boken sitter i språket, inte i handlingen. Det är ingen bok som griper tag i en och inte låter en gå, utan snarare en bok som bjuder in till trevliga lässtunder men som man inte saknar däremellan.

Annika Sjöström

2012-01-17

mp3 bok

Kent Bengtsson

2011-10-17

En bok som man kan läsa gång på gång och man blir alltid glad. Svårt att inte skratta högt när man läser den.

david palmqvist

2011-10-01

Nja... Bästföredatumet på humorn har nog gått ut på den här...

Har hört denna med Jan-Olof Strandberg som jag tycker är en utomordentligt bra skådespelare, men i denna inläsning blir det för mycket skådespeleri. Böcker bör läsas mer neutralt, tycker jag.

Sarah Marklund

2011-01-21

Fyndig och skulle kunna ha varit skriven i mer modern tid. Roliga filosofiska livsfunderingar.

Sven Wifstrand

2010-04-01

Överskattad. Brittisk torrhumor gör sej nog bäst i mindre portioner.

Sarah Mattsson

2010-03-06