Tre berättelser om Pippi Långstrump

Lindgren, Astrid

Klassiska Pippi-äventyr i ny utgåva! Här hittar du bilderböckerna Känner du Pippi Långstrump?, Pippi hittar en spunk och Pippi i Humlegården i en samlingsvolym. Följ med när Pippi flyttar in i Villa Villekulla och träffar Tommy och Annika, när de försöker klura ut vad en spunk är för något, och när de bosätter sig i Humlegården ett tag. Astrid Lindgrens älskade berättelser ackompanjeras av Ingrid Vang Nymans välkända illustrationer i restaurerat skick.

Bra bok, rolig.

en nyutgåva av klassiska Pippi-berättelser i en samlingsvolym.
Bland annat innehåller den en av våra Pippi-favoriter nämnligen "Pippi hittar en spunk" - en så rolig berättelse full av ordlek med fantasiord. Utöver den finns även "Känner du Pippi Långstrump?" och "Pippi i Humlegården" med.
Illustrationerna är fina och välbekanta. Det är en stor samlingsvolym där varje uppslag är stort som en A3 (ungefär) när boken är uppslagen vilket gör att illustrationerna verkligen kommer till sin rätt.
En bra födelsedagspresent för Pippi-älskaren eller kanske en bra dop-present om man vill ge en bok som står kvar länge i bokhyllan. Känns också prisvärd då boken är rejäl och känns kvalitativ.
Vi gillar't!