Trasig

Keenan, Shy

| 2009

"Jag föddes och trasades sönder i Birkenhead. Oönskad, misshandlad, såld, bortbytt, fotograferad, filmad, lämnad att dö, fördärvad, skuldbelagd, sviken och förbigången. Men jag föddes även med en brinnande eld inom mig. Jag kallar den för min Fenixeld. Jag är inget offer - det ordet beskriver bara vad jag råkade ut för. Inte heller är jag en överlevare för det antyder att jag kommit över allting. Jag är en Fågel Fenix och det pågår en ständig process inom mig. Detta är min berättelse." Orden kommer från Shy Keenan. Under hela sin barndom blev hon systematiskt våldtagen av sin styvfar. Och hen¬nes mor misshandlade henne så svårt att hon hade både nedsatt hörsel och syn den dag hon började skolan. Vid 10 års ålder var hon nära att dödas av en grupp pedofiler som hon blivit såld till. I vuxen ålder beslutade sig Shy för att berätta sanningen och få de skyldiga ställda inför rätta. Efter...

så hemskt

Cecilia Westberg

2018-05-04

Ofattbart gripande. Ett öde som gör så ont att delta i, men som någonstans ändå känns som vår medmänskliga uppgift då vi alla behöver insikten så vi ej blundar. Läs!

Erica S

2014-02-24

skit bra bok. Men får så ont i magen av att läsa denna bok . Men jag rekomenderar den starkt

Jeanette Melander

2012-05-03

Hemsk hemsk bok!!

annika åberg

2012-02-17

Hemsk bok, klarade inte av att sträckläsa den, så det tog ett tag att komma igenom..

Emma Olsson

2011-07-05

Helt otrolig bok.
Skriven med full känsla.
Verkligen läsvärd!

Veronika Mellqvist

2010-10-24

En grym och skakande bok om fysika, psykiska och sexuella övergrepp. Författaren skriver på ett rakt och ärligt sätt om sin fruktansvärda uppväxt och man kan inte riktigt förstå att det finns så grymma och empatilösa människor. Och att det sedan finns andra vuxna som vet vad som pågår och istället väljer att sätta på sig skygglappar och låtsas som ingenting är inte klokt! Fick lägga ifrån mig boken ett par gånger då läsupplevelsen blir så stark och mitt hjärta blöder för de stackars oskyldiga barnen som tvingas utstå detta år efter år.

lotta Boklund

2010-07-08

Författare lyckas verkligen ta med en på sin fruktansvärda resa genom barndomen. Man känner en stark medkänsla och en stor sorg. Stundvis ger boken en sådan inlevelse att det känns som man står bredvid medan allt händer. Absolut den bästa men samtidigt den allra värsta bok jag läst på länge.

Anette C

2010-06-13

Denna bok är så hemsk att läsa så man stundvis blir fysiskt illamående.. Grips av författarens starka mod att berätta och att man till slut kan se lite ljus i tunneln..