Trälserien

Linda Billström

2017-01-15

Inger Jonsson

2014-06-12

Boken beskriver, som det verkar, trovärdigt våra förfäders tankar. Ett sånt slit och släp och vilka vedermödor på alla plan. Dock verkar man även kunna ta vara på glädjeämnen.

Martin Fabian

2012-02-28

Jag kan inte instinktivt avgöra på hur denna bok skiljer sig från Röde Orm, förutom att här inte är fokus på strider utan kanske snarare mer liknar Staden-serien, där underklasskaraktärer arbetar sig upp genom dygd. Kanske det är som Maria Ros säger; att man inte får tankelivet skildrat. Eller kanske att det är för få (intressanta) karaktärer.

Peter F

2011-07-18

"Trägudars land" fick vi läsa på svenskan i högstadiet. Senare har jag läst den igen och tyckt den är bra.

Agneta Andersson

2010-10-20

En mycket läsvärd bok

Karin Danielsson

2010-05-31

Läsdebut ur vuxenbokhyllan som 10-11-åring. Berättelsen trollband mig då, högsta betyg. Ett misstag att läsa om den häromåret - magin försvann, tyckte den var rätt tradig.

Maria Ros

2010-03-10

Lite för rå för min smak. För mycket "köttliga/kroppsliga" attribut och för få "intellektuella" ur karaktärernas sinnen. En bok beskrivande en väldigt primitv levnadstillvaro långt tillbaka i tiden.

marten l

2009-08-20

Tvingades läsa i skolan. Då var den inget skoj. Köpte sedan hela trilogin och läste. Och det var då den förvärvade 5an i betyg. Svensk klassiker när de är som bäst.

Å

Åsa Hassel

2009-08-20

Tvingad att läsa i skolan. Alla hatade den. Sa de då iaf. Ok, ok, sååå dålig var den väl inte då...

Malin Sonestedt

2009-06-18

Den tråkigaste bok som jag någonsin har varit tvingad till att läsa!