Toto - var är nappen?

Virke, Emma

| 2016

"Det här är en fin och underhållande berättelse för de minsta barnen, en bok som tål att läsas om och om igen." Carola Forslund, BTJ Pekbok med flikar! Toto hittar inte sin napp! Var kan den vara? Under täcket? I skåpet? Lyft påluckorna och leta tillsammans med Toto i husets alla rum. Och kom ihåg det är först när man slutar leta som man finner det man söker ... Böckerna om Toto är småbarnsfavoriter, där barnen upptäcker och utforskar boken tillsammans med den som högläser.

Emma

2022-04-21

Det här är favorit boken både av mig och min son på 19 månader. Vi har läst den sedan han var 3 månader och uppskattar den fortfarande. Som med flera av Emma Virkes böcker så finns det hela tiden nya saker att upptäcka och prata om kring bilderna och vad som händer i boken. Den här boken handlar om Toto som tappat sin napp, något som jag tror alla småbarnsföräldrar och barn kan känna igen och det blir en spännande och rolig upptäcksfärd efter nappen.
Köp den, läs den, läs om den och köp en till för att ge bort i present till nyblivna föräldrar eller när den första boken har slitits ut av nyfikna fingrar och lek.

En av våra favoritpekböcker här hemma. Barnet letar efter sin napp på finurliga ställen - där hittar man istället t.ex en badanka som då ska lämnas tillbaka till badrummet t.ex. Dels är ju boken rolig med flikar som barnet får lyfta - att hitta bajskorven i toaletten är ju ett självklart plus! Man även bra bok för språkutveckling då t.ex barnet får träna sitt ordförråd och dess associativa nätverk när barnet får koppla orden till sammanhang och grupper som hör ihop. Som badanka, badkar, badrum t.ex