Torskarnas pride-parad

Hansson, Sara

| 2014

Är det ett jobb att va gravid? I Torskarnas pride-parad ser Sara Hansson en skenande marknadsekonomi som gör allt fler delar av mänskligt liv till handelsvaror. Kvinnligt kodade kroppar drabbas hårdast. I surrogatindustrin är graviditet ett arbete, i prostitutionen är sexualiteten en vara och fantasifulla slogans används för att tvätta rent fasaden för kunderna. Vad vill den liberala berättelsen säga om våra liv och hur ser det avgrundsdjupa gapet ut mellan den och vår materiella verklighet? Och är det inte lite väl mycket begärt att det ska finnas en världsomspännande människohandel bara för att man har en sexfantasi? I serier som är både lättillgängliga, rasande och samtidigt fantastiskt roliga studerar Sara Hansson hur dom rikas begär alltid skrivs...

FranZone c”,)

2015-05-02

Nästan lika bra som Liv

Vedrana Sivac

2015-03-02

Stundtals rätt svårläst. Idéerna och texterna kom mer till sin rätt i den suveräna föreställningen Djävla nuläge.

2015-01-18

Rasande politiskt. Sara Hansson sluggar vilt mot avkriminalisering av prostitution och surrogatmödraskap. En skarp och angelägen analys av den borgerliga berättelsen om vår tid.