Top dogg

Lapidus, Jens

| 2017

Ett hemligt nätverk i Stockholm har i decennier utnyttjat unga flickor, var och en som kommer det på spåren gör det med fara för livet. I den tredje boken om det omaka paret Teddy och Emelie, kåkfararen och advokaten, börjar snaran dras åt. Polisen har tillsatt en specialgrupp för att ta reda på vilka som ingår i sammanslutningen men ändå kommer de inte åt våldet. Och vem är det som med alla medel försöker tysta Teddy och Emelie? TOP DOGG är den mäktiga upplösningen på det drama som utvecklades i succéromanerna VIP-rummet och STHLM DELETE.

Siri Berglund

2023-01-17

En spännande resa! Lapidus levererar alltid!

Caroline Persson

2019-01-19

Inte lika stark som de två första men absolut väldigt bra ändå. Längtar bara till nästa Lapidus bok..

Claes Nilsson

2018-08-20

Michael

2018-08-11

Grymt bra avslutning på trilogin. Spännande stockholmsmiljöer. Går att läsa som fristående bok!

D

Debora Eliasson

2018-03-22

Väldigt bra serie! Ville inte att den skulle ta slut.

Nadja Kämpe

2018-02-01

Bra, snabbläst bladvändare. Lite förvirrande slut bara

Torbjörn Nilsson

2018-01-01

Lapidus bästa! Spännande, samhällskritisk och varm. Sedvanligt driv i språket. Jonas Malmsjö läser bra.

Helena Carlsson

2017-12-07

Mycket bra! Älskar tempot i hans böcker!

Helena Carlsson

2017-12-07

Mycket bra! Älskar tempot i hans böcker!

Jan Banan

2017-10-31

Bra Lapidus och en värdig avslutning på trilogin om Teddy och Emilie m. fl. .....en Stark 3:a

Lena N

Sara Länk

2017-07-30

Mycket bra

2017-07-05

Mycket bra avslutning på en spännande och givande trilogi som hållit måttet genom alla tre böcker. De rekommenderas varmt, men läs dem i ordning för bättre behållning. Snabb bladvändare, och samtidigt som man vill framåt så vill man inte att det ska ta slut.

2017-06-15

TOP DOGG är den tredje boken i serien om kåkfararen Teddy och advokaten Emelie. Den första boken heter VIP-rummet och den andra boken heter STHLM DELETE. (Länkarna går till mina recensioner av böckerna). Jag tyckte mycket om dom två tidigare böckerna, och jag tyckte mycket om den här boken. Boken kan nog läsas fristående med stor behållning. Men som alltid så tycker jag ju helst att man ska läsa en serie från början.

Boken är avslutad, utan någon cliff hanger. Och jag vet inte om det är tänkt att komma någon mer bok i serien, eller om den är avslutad. För min del så skulle jag gärna läsa mer om Teddy och Emelie.

Jag tyckte att Top Dogg var lika bra som Sthlm Delete, och den första boken, VIP-rummet, var snäppet bättre än dom två efterföljarna.

Rekommenderar absolut dom tre böckerna till alla som tycker om kriminalromaner i Stockholmsmiljö. Härliga karaktärer och miljöer i alla tre böckerna i serien.

2017-06-09

Ger upp efter 5 tim. Inte för att boken är dålig, har läst de andra och tyckte att de var bra. Orkar bara inte med all gängkriminalitet, droger, heder m.m. Har nog utav det i verkligheten. Kanske att jag tar tag i den senare.