Top dog

Lapidus, Jens

Nollpunkt. Ett hemligt ntverk i Stockholm har i decennier utnyttjat unga flickor, var och en som kommer det p spren gr det med fara fr livet. I den tredje boken om det omaka paret Teddy och Emelie, kkfararen och advokaten, brjar snaran dras t. Polisen har tillsatt en specialgrupp fr att ta reda p vilka som ingr i sammanslutningen men nd kommer de inte t vldet. Och vem r det som med alla medel frsker tysta Teddy och Emelie? TOP DOGG r den mktiga upplsningen p det drama som utvecklades i succromanerna VIP-rummet och STHLM DELETE. "... en sommarthriller som brnns som stekhet asfalt mot nakna ftter. (...) trilogin som helhet r grymmaste svenska Stockholmsromanerna. De r Stockholm i sitt svarta hjrta." Bodil Juggas, Arbetarbladet

Lena N

Ruggig!

3,5 - lite fr mnga klyschor

Mycket bra

2017-07-05

Mycket bra avslutning p en spnnande och givande trilogi som hllit mttet genom alla tre bcker. De rekommenderas varmt, men ls dem i ordning fr bttre behllning. Snabb bladvndare, och samtidigt som man vill framt s vill man inte att det ska ta slut.

2017-06-15

TOP DOGG r den tredje boken i serien om kkfararen Teddy och advokaten Emelie. Den frsta boken heter VIP-rummet och den andra boken heter STHLM DELETE. (Lnkarna gr till mina recensioner av bckerna). Jag tyckte mycket om dom tv tidigare bckerna, och jag tyckte mycket om den hr boken. Boken kan nog lsas fristende med stor behllning. Men som alltid s tycker jag ju helst att man ska lsa en serie frn brjan.

Boken r avslutad, utan ngon cliff hanger. Och jag vet inte om det r tnkt att komma ngon mer bok i serien, eller om den r avslutad. Fr min del s skulle jag grna lsa mer om Teddy och Emelie.

Jag tyckte att Top Dogg var lika bra som Sthlm Delete, och den frsta boken, VIP-rummet, var snppet bttre n dom tv efterfljarna.

Rekommenderar absolut dom tre bckerna till alla som tycker om kriminalromaner i Stockholmsmilj. Hrliga karaktrer och miljer i alla tre bckerna i serien.

2017-06-09

Ger upp efter 5 tim. Inte fr att boken r dlig, har lst de andra och tyckte att de var bra. Orkar bara inte med all gngkriminalitet, droger, heder m.m. Har nog utav det i verkligheten. Kanske att jag tar tag i den senare.