Toner i natten

Moyes, Jojo

| 2016

En klassisk Moyes-roman: intressanta livsöden, levande karaktärer och en vacker intrig som engagerar. Ena stunden är Isabel en firad violinist i en omtalad symfoniorkester. Hon har en attraktiv make, två fina barn och en fantastisk våning mitt i London. I nästa stund har hon förlorat sin man och står ensam på ruinens brant. Mitt i hopplösheten ärver Isabel en herrgård på landet, och när grannen Matt erbjuder sig att ta hand om renoveringen tackar hon ja utan att tveka. Men Isabels omstart i livet visar sig vara allt annat än okomplicerad. Grannen Matt har en hemlig agenda med renoveringen, och det har även hans fru Laura. Fastighetsmogulen Nicholas Trent ser den gamla herrgården som en väg tillbaka till rikedom, och den mystiske Byron, vems ärenden går han egentligen? När Isabel och hennes barn flyttar in i huset, kolliderar livet och drömmarna hos alla inblandade. Hur långt är man...

Sara AK

1d

Blev besviken på denna bok då jag älskat Moyes tidigare böcker. Den var inte dålig men jag fastnade aldrig riktigt för varken handlingen eller karaktärerna tyvärr.

Lite besviken på denna bok. Men alla böcker kan ju inte leverera 100%.

Längtade som en tok efter denna boken, men tyvärr kom jag aldrig in i handlingen och gav upp någonstans på mitten.

Bra och spännande bok

Jojo Moyes framställer kvinnor likt hundar i den här boken: ivriga att vara andra till lags, oförmögna att ta egna beslut eller klara sig utan en försörjande husse vid sin sida. När ägaren inte är hemma sitter hundfrun vid dörren och väntar, och blir orolig när det dröjer. Enda sättet att ta sig ur en strulande ägar-relation är att skaffa sig en ny ägare, med husrum och som kan tjäna pengarna till maten på bordet. Jag blir helt galen av den här bilden och blir så frustrerad på dessa kvinnor som inte tar ansvar för sitt eget liv utan låter sig behandlas på detta vidriga vis! Det är 2000-tal och inte 1800-tal ffs.

emmakicki

2017-08-01

Den blev en trea tillslut men det tog ett tag innan jag kom in i boken och lärde känna karaktärerna. Lite förutsägbar men ändå feelgood.

Christina Nilsson

2017-07-30

Klassisk feel food av Jojo Moyes.

MaPa

2017-04-17

En feel-good. En Jojo Moyes. En lättläst bladvändare.

Anneli Johansson

2017-04-16

Hon har gjort det igen! Ännu en fantastisk bok av Jojo Moyes. Hoppas även denna blir film 😀

my frost

2017-04-12

Älskar Jojo Moyes, men denna trollband inte som de jag tidigare läst med henne. Härliga karaktärer, men seg story.

inger ericsson

2017-04-05

usch så dålig

Denna bok gillade jag verkligen. :)

Eva Pettersson

2017-01-23

Lite annorlunda än hennes andra böcker. Lite seg i början, men när man kom in i den, så växte den.

Pia Gummesson

2017-01-20

Inta lika bra som dom förra.Lite seg emellan varven.

Ilona

2017-01-16

Ok bok, men ingen att sympatisera med... Nästan alla karaktärer är otrogna... usch

Maja Nordmyr

2016-12-15

Inte alls lika bra som de tidigare böckerna. Helt klart en besvikelse.

Lotta Lettenström

2016-12-13

Tråkigt förutsägbar och inte alls lika bra som Livet efter dig och Sofies historia. Lite besviken faktiskt.

2016-12-06

Lite seg att komma in i. Personerna berör mig inte. En av de sämre Moyes, knappt godkänd.

Emma T

2016-11-03

Gillar moyes, men denna var tyvärr inte som jag förväntade mig. Var en aning långtråkig ett tag.

Jessica Appelqvist

2016-10-15

Det var inte hennes bästa bok men ändå läsvärd.

Lilla My

2015-07-26

En besvikelse efter Sophies historia. Gav mig inte alls samma feelgood känsla. Karaktärerna och handlingen var förutsägbara.