Tomorrow, When the War Began

Marsden, John

| 1995

Seven Australian teenagers return from a camping trip in the bush to discover that their country has been invaded and they must hide to stay alive. Reprint.

2021-07-31

Lttsamt skriven, spnnande. Jag r glad att huvudkaraktren Ellie r s grym. verlag ett intressant persongalleri och sjlva idn om ett ockuperat Australien r ngot nytt fr mig i berttelsevg.

Ulrika Larsson

2021-07-27

Vldigt bra och spnnande bokserie

Ulrika Larsson

2021-07-27

Vldigt bra och spnnande bokserie

Tommy -

2017-07-31

Spnnande bok i ganska hgt tempo, som blandar dels kriget fasansfulla sidor med hur det r att vxa upp och allt vad det innebr.

2015-11-08

Helt ok. Som ungdomsroman r den skert toppen!

Sara Frimodig

2013-09-23

En av de bcker som jag lste om och om igen nr jag var yngre. En vldigt spnnande och sorglig historia som r svr att slppa ifrn sig! Hela serien r vldigt bra.

Linda slund

2013-04-03

Ngonstans mellan fyra och fem i betyg, absolut. Bra med trovrdig kvinnlig hjltinna!

Oskar Henriksson

2012-10-03

En klassisk ungdomsbok som skildrar en grupp ungdomars kamp fr att klara sig d kriget bryter ut. Mitt hga betyg gller om man ser det just som en ungdomsbok, men ven om man r vuxen r den lsvrd.

Maria Jnsson

2012-04-18

Den tar sig allt eftersom. Ska lsa fler delar s smningom.

Eva Sonesson

2012-03-12

Ngot av det bsta jag ngonsin ftt p mc donalds!

Jenny strm

2011-12-09

Bsta boken!!!

Niklas Lo

2011-05-31

Jag har lst alla bckerna i serien och jag tyckte det var underbar lsning! :)

Jag har redan lst frsta fem delar och varken kvalitn eller spnningen slpper det minsta. De r s gastkramande spnnande att det ibland knns som om man frs, brrrrr. Samtidigt r serien rrande i sina skildringar av ungdomarnas relationer, problem, sorger men ocks sm stunder av lycka. Officielt r denna serie den bsta barn- och ungdomsserien jag lst i alla fall hitintills.

Helt fantastiskt, jag mste bara lsa hela serien!

lskade denna bok nr den kom, var helt betagen...

Elin

2009-06-16