Tomorrow, and Tomorrow, and Tomorrow

Zevin, Gabrielle

| 2023

In this exhilarating novel, two friends - often in love, but never lovers - come together as creative partners in the world of video game design, where success brings them fame, joy, tragedy, duplicity, and, ultimately, a kind of immortality.

Per Bengtsson

2023-09-29

Lst i svensk versttning. Utmrkt bok, nytt tema och fina levande personportrtt

Per Bengtsson

2023-09-29

Lst i svensk versttning. Utmrkt bok, nytt tema och fina levande personportrtt

Lollos bokhrna

2023-09-13

En berttelse om Sam och Sadie som trffas p ett sjukhus 1987. Sadie r dr fr att hlsa p sin sjuka syster och Sam terhmtar sig efter en bilolycka. De upptcker att de bda tycker vldigt mycket om dataspel.

tta r senare mts de igen och brjar ett samarbete som gr dem till superstjrnor i spelvrlden. Men bakom fasaden r saker och ting inte riktigt lika bra.

Det hr r en roman dr vi fr flja Sam och Sadie genom motgngar och framgngar samtidigt som samhllet och deras relation frndras.

Den hr boken r en rejl snackis. Den r nostalgiskt, berrande, charmigt, handlar om krlek och om spel. Gillar det nrdiga i boken. Men boken handlar ocks om krlek till att skapa och krlek till sig sjlv. Det r svr att vara mnniska ibland.

Handlingen r ganska lgmld och frfattaren lyckas bra med att gestalta karaktrer och deras relation. Jag tyckte att boken var relativt lttlst, men den tog tid att lsa. Tror att jag ville tycka om den mer n vad jag gjorde. Lngtade inte efter att plocka upp boken fr att lsa om jag la den ifrn mig. Men, kanske lste den vid fel tidpunkt? Jag vet inte. Kanske passar den dig bttre n mig?

Nina Gustafsson

2023-06-04

Ovntat bra om ett par ungdomar som r besatta av dataspel. Man fr flja deras uppvxt och relationer parallellt med deras framgngar inom spelindustrin.