Tom Gates bästa ursäkter

Pichon, Liz

| 2015

Tom Gates är tillbaka i en ny lättläst och rikligt illustrerad bok, full med galna upptåg och plågsamma pinsamheter. Boken blev bara bättre ju mer man läste! Den liknar på många sätt den populära bokserien Dagbok för alla mina fans, men den är mycket bättre. /Sebastian 11 år, Kamratposten Det bästa Tom vet är fortfarande att rita, äta kolarån och reta sin storasyster Delia. Och så gillar han bästisen Derek och att öva med sitt band, The DOGZOMBIES. På det hela taget är Tom ganska nöjd med sin tillvaro. Om det inte vore för de där läxorna som alltid glöms bort (vilket gör hans magister Fullerman en smula utmattad) och att rektorn har fått för sig att Tom och Derek ska vara med i skolorkestern (och spela på instrument av återvunna gummisnoddar). Så för att komma ur dessa, och andra knipor, behöver han en stor portion fantasi och en uppsättning av sina allra bästa ursäkter....

bästa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bästa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

den är bra

4A, Vidhögeskolan

2021-09-24

Jag tyckte att boken var jättebra. Den är väldigt rolig och man blir glad av att läsa den.

2021-09-23

boken handlar om Tom Gates liv.Den är väldigt rolig.Om du gillar komiska böcker så skulle du älska denna bok.Jag ger den 4/5 stjärnor.TIPS om du gillar den så läs dom andra tom Gates böckerna./Minnah

2021-09-20

Den här boken handlar om Tom Gates liv. Så här tycker jag om boken jag tycker den e rolig, spännande
Varför jag tycker ni ska läsa den e för att man blir glad och skrattar mycket.
/Kerstin

Lovisa Davidson

2015-07-14

Jättebra bok och det jag gillar med boken är att den är rolig och bara helt underbar!