Todos Quieren a Daisy Jones / Daisy Jones & the Six

Pr ximo estreno en Series de Amazon. Selecci n del Club de Lectura Hello Sunshine de Reese Witherspoon. Tiene el mundo a sus pies, pero todo se le va de las manos. Ella es la estrella del rock m s importante del planeta. Todos tienen una opini n sobre ella. Todos sue an con ella. Todos buscan ser como ella. Todos quieren algo de ella. «No soy la musa de alguien. No soy una musa. Soy ese alguien. Todos quieren a Daisy Jones. «Devor esta novela en un d a. Daisy conquist mi coraz n. Reese Witherspoon.- Bestseller de The New York Times. ENGLISH DESCRIPTION NEW YORK TIMES BESTSELLER - OVER ONE MILLION COPIES SOLD A gripping novel about the whirlwind rise of an iconic 1970s rock group and their beautiful lead singer, revealing the mystery behind their infamous breakup--from the author of The Seven Husbands of Evelyn...

J LJ

2023-08-07

Läste boken efter att jag sett tv-serien och blev väl lite halvbesviken, men den var läsvärd. Serien gav mig mycket mer, även om det oftast brukar vara tvärtom.

Anna Hedenstedt

2023-01-05

Trevlig och skön läsning om fiktivt rockband. Funkade bättre än väntat att hela boken var skriven i intervjuform.

Therese A

2022-03-22

En mycket tyngre berättelse än vad jag hade väntat mig. Gillar hur boken är upplagd och den känns bitvis väldigt verklig och jag ville flera gånger söka på låtarna på Spotify..

Therese A

2022-03-22

Ellinor

2021-06-03

Hade höga förväntningar eftersom den blivit omtyckt av många. Tyvärr kan jag inte stämma in i hyllningskören, boken är allt för full av självupptagna karaktärer, droger och dumma beslut. Om och om igen, boken blir långrandig och utdragen och jag som läsare blev uttråkad helt enkelt.

Först tycke jag formatet (intervju) var lite jobbigt, men så fort jag kom in i det så tillförde det snarare boken mer än förväntat! Jag gillade den bara mer och mer. Det är svårt att förstå att det är fiktion. Namnet och alla texter är så bra att det känns som ett verkligt band. Jag ser fram emot tv-serien som kommer!

Bokdjungeln

2020-06-16

Älskar upplägget av boken (den är skriven i intervjuform). Känns verkligen som att läsa om ett riktigt 70-tals band med dess drama och droger. Gillar att författarinnan inte förskönar droger utan att man faktiskt får se vilka följder användandet kan leda till.
Det bör nämnas att det är en del personer som man ska hålla reda på men jag tycker att man får ganska bra koll på alla nästan direkt. Jag förstår att den fått så bra recensioner av de flesta som läst den och jag sållar mig till den skaran. Jag kan inte sätta fingret på vad det är som gör den så bra. Man bör helt enkelt läsa den själv för att förstå det.

Agnes

2019-04-26

Hade ganska så höga förväntningar på boken och boken levde inte riktigt upp till de. Fastnade aldrig för karaktärerna men gillade slutet.