Tjugo år till dig

Lönnqvist, Anna

| 2016

En ny fängslande och tankeväckande bladvändarroman av Anna Lönnqvist om kärlek, vilsenhet, oväntad vänskap och om en längtan större än allt annat. En relationssaga om att definieras av sitt förflutna och om att våga bryta sig fri, som ger en varm känsla som stannar kvar länge. Linn är vacker, singel och självständig och förverkligar sig själv. På ytan är allting enkelt i hennes liv, men bakom den lättsamma tillvaron lurar en rotlöshet. När hon bestämmer sig för att uppfylla sin längtan efter barn blir hon för första gången någonsin lugn. Men det går inte alls som hon tänkt sig och snart befinner hon sig återigen på flykt. Den här gången till nordligaste Lappland, med sår i själen som inte vill läka. Joel har bara en het önskan i livet, men flickvännen sviker och förhoppningarna går i kras. Han lämnar Stockholm för att jobba på fjällstationen i norr han tidigare bara hört talas om. I Abisko,...

villa-freja.se

2018-05-02

Jag tycker mycket om Tjugo år till dig. Det är en bladvändare om sökande och längtan, om sorg och vilsenhet. Det kanske låter svart och tungt, men det är också en varm berättelse om kärlek och hopp. Om att förlika sig med sitt förflutna och våga blicka framåt.

2016-06-23

Betyg: 3,5 av 5.

En trevlig svensk feelgood-roman som utspelar sig under några dagar längst upp i norr, i Abisko.

Jag läste författarens debutbok för två år sedan, Tills kärleken skiljer oss, och här är en länk till mitt blogginlägg om den boken.

Tyckte mycket om författarens förra bok, och jag tyckte nästan lika mycket om den här.

Boken är välskriven och lättläst, och jag kan absolut rekommendera den till alla som tycker om den här genren.

Stark, gripande och helt fantastisk!!!