Tjänster och gentjänster

Familjen går först! Det har Fixie Farrs pappa lärt henne. Och efter att han gick bort har Fixie ägnat all tid åt butiken han lämnade efter sig. För Fixie säger inte nej, det ligger inte i hennes natur. När en stilig främling på ett café ber Fixie att passa hans dator en stund säger hon självklart ja. Men när hon sedan lyckas rädda den undan en olycka blir datorns ägare så tacksam att han skriver ner jag är skyldig dig en tjänst! på en servett och räcker henne den tillsammans med sitt visitkort. Till en början skämtar Fixie bort alltihop. Hon skulle väl aldrig be en främmande man om en tjänst? Men med tiden börjar Fixie och Sebastian hjälpa varandra på de mest oväntade sätt. Tjänster och gentjänster. Och kanske blir detta början på ett äventyr för dessa två Sophie Kinsella är en av våra mest älskade underhållningsförfattare. Sedan Printz Publishing gav ut hennes Mitt (inte så) perfekta liv...

Johanna Jonasson

2021-02-28

Så rolig!

2020-12-31

Lagom trevlig men jag blev också rätt irriterad emellanåt, men helt okej inom sin genre men inte bland Kinsellas bästa.

Beas bokhylla

2020-04-21

Sophie Kinsella gör mig aldrig besviken. Mycket underhållande bok!

2019-08-30

Jag tror att det här är den tjugoförsta boken som jag läser av Sophie Kinsella, om jag inte har räknat fel. Jag har nog läst alla hennes böcker som finns översatta till svenska, tror jag.

Åtta av böckerna är i Shopaholic-serien, och tretton av böckerna är helt fristående böcker. Jag har tyckt om alla hennes böcker, men jag tycker att dom fristående böckerna är något bättre än Shopaholic-serien.

Den här boken, Tjänster och gentjänster, är en helt fristående bok. Och precis som hennes tidigare böcker så är boken lättsam, smårolig, snabbläst, tänkvärd, och en riktigt bra och underhållande feelgood-bok.

Rekommenderas absolut om man tycker om den här genren.

Lättläst, underhållande och mysig - typisk skön semesterbok.

Eva Boktokig

2019-08-18

Jag trivdes medan jag läste ”Tjänster och gentjänster”. Det är en typisk mysig och charmig feelgood á la Sophie Kinsella. Lättläst, på så sätt att man bara flyter genom boken. Hunor blandas med kärlek och man mår lite bättre efter man läst den.

2019-07-16

”Tjänster och gentjänster” av Sophie Kinsella är en lättläst bok. Den handlar om Fixie som arbetar i familjens företag Farrs. Hennes far har lärt henne att familjen alltid går först och när hennes syskon har fullt upp med annat är det Fixie som fixar företaget.

Boken är en romantisk komedi och jag fnissar emellanåt åt allt dråpligt som händer. Men, jag blir irriterad på att Fixie är för snäll och ställer upp för mycket. Varför säger hon inte ifrån mot sina syskon och killen, Ryan, som hon säger sig älska? Och varför är hennes bror och Ryan sådana egoister?

Boken tar sig efter ett tag och på slutet är den riktigt bra. Jag har inte läst jättemycket av Sophie Kinsella, men denna gav mersmak.

Charmig, underhållande & härlig!

2019-07-01

Lättläst, smårolig och en typisk feel-good i uppbyggnad, handling och slut. Helt okej, passar bra som strandbok, men inget jag kommer att bära med mig en längre stund.